Het weerzien - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Fay Senhorst - WaarBenJij.nu Het weerzien - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Fay Senhorst - WaarBenJij.nu

Het weerzien

Door: webmaster: Fay

Blijf op de hoogte en volg Fay

21 Juni 2010 | Zuid-Afrika, Grabouw

Lieve allemaal!!

Na 135 dagen op elkaar wachten was het gister dan eindelijk zo ver! Luuk vertok uit Nederland en kwam ’s avonds in Kaapstad aan en dat moment was super!:)
Natuurlijk ging er nog een week vooraf aan deze dag;) Dus eerst daar maar even een korte samenvatting van;)!
Op de Village of Hope mijn laatste werkdagjes gehad. Samen met Sanne erg leuke tekeningen met de kinderen gemaakt. We hebben deze laten lamineren met daarbij een foto van ons samen met de kinderen. Zo heeft iedere slaapkamer nu een ‘poster’ voor aan de muur. Ook hadden we deeg meegenomen en hebben we samen met de kinderen koekjes gebakken. De meeste vonden het veel leuker om het deeg op te eten haha, maar uiteindelijk kwamen er ook nog mooie vormpjes voor de dag. Aangezien we maar de helft van het deeg hadden gebruikt hebben Sanne en ik de rest zelf maar thuis gebakken.
Tot en met woensdag waren wij met zijn tweeën in Grabouw. De wedstrijd tegen Denemarken hebben we in de bear and barrel gekeken. Gezellig, maar toch jammer omdat we niet met een grote groep waren. Gelukkig was de wedstrijd zelf ook niet erg bijzonder, maar in ieder geval wel de punten binnen!
Ik ben verder erg druk geweest om de laatste school zaken af te ronden, en daar had ik mooi de tijd voor omdat het in het begin van de week lekker rustig was in Grabouw. Ondertussen stond voetbal aan en kon ik zelfs dat nog mooi volgen;)!
Donderdag heb ik op de crèche ezeltje prikje meegenomen. Er waren maar een paar kinderen in verband met de vakantie, maar ik legde het spelletje in het Engels uit aan de juf en zij vertaalde het in het Xhosa aan de kinderen. Ze vonden het ontzettend leuk om te doen en ik heb hem vervolgens in het lokaal aan de muur gehangen, zodat de leerkracht het nog vaker met haar klas kan spelen.
Verder heb ik alles klaar gemaakt voor de vakantie met Luuk. Voldoende belmunten verzameld, alle gegevens en routes geprint, de nodige muziek uitgezocht voor de momenten dat de radio geen ontvangst heeft(A)! en heb ik me nogmaals is zitten verlekkeren op alle mooie foto’s en verhalen over het gebied waar we heen gaan via internet en mijn reisboeken.
Woensdagavond met de complete Grabouw club, tenminste wat nog over is, Bafana Bafana gekeken in de b en b.. en wat een teleurstelling voor de Afrikanen. Maar wat is het sowieso een wonderbaarlijk toernooi. De meeste grote landen maken hun reputatie niet waar en kleine landen verrassen. Waar zal het doorkomen?? De jabulani, de vuvuzela’s? Het geluid schijnt in het stadion zelf ontzettend mee te vallen. De mede-studenten die in Port Elizabeth naar Portugal-Ivoorkust zijn geweest hadden hun oordoppen niet nodig gehad;)!.. Ik zal het donderdagavond zelf ervaren tijdens Nederland-Kameroen! Houden jullie goed de ‘publieksbeelden’ in de gaten;):P!
Donderdagavond was het echter weer tijd om twee Grabouwers richting vliegveld te brengen. Ook voor Sanne en Roos kwam het Afrika-avontuur ten einde. Het is wel gek nu mijn grabouw-familie steeds een beetje kleiner wordt. Je bent toch gehecht aan elkaar en bent hier op elkaar aangewezen. Samen deel je een schitterende ervaring en het voelt vreemd dat er langzaam aan steeds meer schakels uit het geheel vallen. Het plaatje klopt niet meer. Tevens ben je klaar op stage en merk ik dat het goed is dat Luuk nu komt en dat ik toe ben aan een lekkere vakantie samen met hem. Vervolgens ben ik dan ook klaar om lekker naar huis te gaan!
Vrijdag kreeg huisgenootje Sanne nog een akelig bericht. Haar opa ligt heel slecht en ze besloot om naar huis te gaan om afscheid te nemen. Vrijdagavond hebben we haar geholpen met haar tas inpakken etc. Ze kon zaterdagavond al vliegen en gaat voor ongeveer 1,5 week naar huis. Ze had al een reis gepland om samen met een vriendinnetje uit Nederland , die overkomt, te maken en ze komt dan ook terug om dit te gaan doen.
Zaterdag moest Nederland weer voetballen en dus besloten we om met een club studenten ’s ochtends al op tijd richting Kaapstad te vertrekken. Na eerst wat rond te hebben geneusd op Long street zijn we vervolgens doorgelopen naar het fifa fan fest. Dit is eigenlijk een soort hele grote wedren (voor de 4daagse kenners). Overal stentjes en meerdere grote schermen, live optredens tussendoor, overal eet en drink tentjes (0,5 liter bier voor 1 euro 80, en 0,5 l frisdrank voor 1 euro 20;)) Er waren ontzettend veel Nederlanders en ik geloof 5 japanners waar van er ook nog is 2 met een oranje voetbalshirt aan;)! Weer een niet geweldige wedstrijd, maar de sfeer zat er goed in en opnieuw 3 punten binnen.
Tegen half 5 zijn we richting huis gereden, zodat Sanne haar laatste spullen kon pakken, en we vervolgens voor de tweede keer die week richting vliegveld konden rijden. Haar uitgezwaaid maar wel met de wetenschap dat ze weer terug komt.
Gister was de grote dag!! Ik zag erg op tegen het lange wachten, en had daarom maar wat klusjes voor mezelf bedacht! Tot half 11 in bed gelegen, al was ik door de zenuwen al veel eerder wakker;). Vervolgens samen met Maartje het hele huis schoongemaakt en geschrobd. Tussendoor even wat boodschappen en een ritje Apple creek om wat spullen op te halen, en toen was het al snel half 4. Daarna nog even een kwarktaart gemaakt en even met oma en pap en mam gebeld. Toen heb ik uitgebreid gedoucht en was het al tijd om te koken en te eten, zodat ik daarna nog even kon tuttebellen;). Tevens kreeg ik zoveel lieve berichtjes via hyves, mail en sms dat ik er helemaal vrolijk van werd. De juiste spullen gepakt voor de autohuur en toen samen met Maartje en Margot op weg waar het de meiden op viel dat ik steeds stiller werd haha;). Eenmaal op het vliegveld moesten we nog een halfuur wachten voordat er ‘landed’ op het bord achter de vlucht van Luuk kwam te staan.
En ja hoor daar kwamen de eerste mensen door de glazentunnel boven in de hal. Mijn hart klopte in me keel en daar was ie al. Een kus hand en zwaaien en een mooie foto en toen was het wachten tot hij zijn bagage had. Hij was vlot het vliegtuig uit en had redelijk snel zijn bagage. Het is dat Joris Linsen er niet bij was, want verder was het een echt hello goodbye moment(A).. Ik liep op hem af en ein-de-lijk konden we elkaar weer vasthouden!! Heel onwerkelijk ook, want ’s ochtends was hij nog in Nederland.
Na even bij te zijn gekomen onder het genot van een drankje zijn we de auto op gaan halen. Een mooie volkswagen Polo. Het was ontzettend mistig dus de terugweg duurde qua tijd een stuk langer, maar ik kon mooi achter Margot aanrijden.
Het is echt heerlijk om weer bij elkaar te zijn. Meneertje ligt nog lekker naast me te slapen, maar vanmiddag gaan we naar de Village of Hope en vanavond gaan we met een heel stel hier thuis proberen te gourmetten;)

Lieve mensen wij gaan lekker vakantie houden en genieten, en wellicht binnenkort nog een keer een update hier.

Liefs van mij en natuurlijk ook namens Luuk!

  • 21 Juni 2010 - 08:08

    Tanja Van Lier:

    HIJ IS ER!
    Fay na lang wachten is je vriendje er dan eindelijk. Lekker hé om weer samen te zijn.
    Een enorm fijne en leuke tijd samen.
    Geniet van je vakantie en van je laatste weken Afrika.
    Tot snel in Nederland

    (K) Tanja

  • 21 Juni 2010 - 08:17

    Manon:

    Heb je al via msn gesproken..maar toch nog even een berichtje op je waarbenjij.nu!
    Heeel veel plezier samen!
    Geniet ervan:) Samen kun je er mooi op terugkijken, super!

  • 21 Juni 2010 - 08:27

    Jill:

    Hee fay en luuk!
    Hele fijne vakantie gewenst! Jullie verdienen het:)
    Kuss XXX

  • 21 Juni 2010 - 09:00

    Sanne Leenders:

    He lief!

    Super dat hij er is! Ik heb nog even gezwaaid hoor haha! Lekker genieten en we spreken elkaar snel.

    Dikke kus

  • 21 Juni 2010 - 09:29

    Anja:

    hallo Luuk en Fay, heel veel plezier samen maak er een mooie tijd van, wij denken aan jullie!!!
    Liefs Anja, Hans, Lisa en Thijs

  • 21 Juni 2010 - 10:02

    Kelly:

    heyyyyy meis!
    Aaah echt geweldigggg dat ie er eindelijk iss! Whaa, gek of niet!! Bij jouw vertrouwde stekkie daar! En ahh, die foto's! Helemaal top!
    Fay en Luuk, heel veel plezier samen met jullie reis!! Is het weer daar wat beter al? Kun je nog bakken voor je terug komt?;)
    We meoten snel bijkletsen als je hier weer bent! Wanneer kom je nu precies thuis? Ik ga 8 augsutus op vakantie, dus voor die tijd nog even drankje doen, lunchen etc?
    Geniet ervannnnn!!! Kusss

  • 21 Juni 2010 - 12:56

    Trudy En Ton:

    Hoi Fay en Luuk,
    Toch maar voor jullie beide nu, Luuk hoe is jouw vlucht geweest? is de tijd een beetje omgevlogen? voor ons is het een lange dag geweest, maar ontzettend blij met jouw smsje Fay, konden wij rustig gaan slapen in de wetenschap dat jullie weer bij elkaar zijn. Wij zijn samen met je ouders in Breukelen nog even iets gaan eten en drinken en toen we thuis kwamen heeft jouw moeder alle gegevens over jullie reis doorgemaild. Zoals jullie lezen gaan we jullie op de voet volgen, en later genieten van de verhalen, film en mooie foto's. Eerst even naar de projecten van Fay om te zien wat die meiden in die maanden voor een goed werk hebben verzet. Donderdag naar de wedstrijd van het Nederlands elftal, zal best gek zijn om te kijken in de wetenschap dat jullie ook in het stadion zitten, misschien zien we jullie wel. Heel veel mensen hebben al naar jullie gevragd: eindelijk weer samen. Leuke foto's heeft jouw vriendin gemaakt van de aankomst van Luuk. Jongens geniet van de vakantie, maar als jullie tijd hebben laat iets van je horen.
    Heel veel plezier samen en een dikke kus van pap en mam

  • 21 Juni 2010 - 13:15

    Marjan En Anton:

    Hoi Fay en Luuk,

    Eindelijk hebben jullie elkaar in de armen kunnen sluiten. We zullen goed kijken op tv of we jullie misschien nog kunnen ontwaren tussen de menigte, misschien kunnen jullie iets oranjes aandoen dit is een kleur die lekker opvalt.
    Hele fijne vakantie samen en geniet van alle indrukken die jullie op gaan doen.

    Groetjes namens de hele familie vanuit Giesbeek.

  • 21 Juni 2010 - 16:13

    Mama:

    Ja, wat was het spannend. Niet alleen voor jou, maar ook een beetje voor ons ( Trudy, Ton, papa en ik )....haha. De toegevoegde foto's bevestigen datgene wat je ons gesmst en gemaild hebt. Je hebt het verdiend ( en luuk natuurlijk ook )na zo'n tijd op afstand te zitten en je stage met een mooi en goed resultaat af te ronden. Geniet van elkaar en van de prachtige reis die jullie volgens mij gaan maken. Wij gaan jullie volgen op papier, via sms en wie weet zelfs op beeld a.s. donderdag tijdens de WK wedstrijd Nederland-Kameroen.

    Ps. Zodra Luuk achter het stuur zit vergeet niet te roepen 'GROTE BOCHT NAAR RECHTS....', want dat hoorde wij ook toen we bij jou waren en papa de auto bestuurde!!!

    Lieve groet en dikke kuzz voor jullie beide dit keer.
    Mama

  • 21 Juni 2010 - 16:33

    Frederique:

    Hey Fay en Luuk,

    Geniet van jullie wel verdiende vakantie samen. Ik heb echt bewondering voor jullie dat jullie zolang zonder elkaar konden zijn. Uiteindelijk zijn de 5 maanden voorbij gevlogen. Maar zonder je grote liefde duurt het denk ik toch altijd wat te lang!
    Ik wacht rustig af tot ik weer een mailtje krijg van een nieuwe update!
    Heel veel plezier samen! En vooral geniet van elkaar!

    Liefs

  • 21 Juni 2010 - 18:41

    Jessica:


    JEEUUUHHH!!! Hij is er!!!:)

    Geniet er lekker van met z'n tweetjes!!

    Kus Jess

  • 21 Juni 2010 - 18:50

    Pap:

    Fijn jullie weer samen te zien.Geniet van elkaar en van die mooie reis.pas goed op jullie zelf en kijk goed uit.Kus pap

  • 21 Juni 2010 - 20:09

    Neef Frank:

    Hallo Luuk en Fay!!!

    Geniet er erg van daar met z'n tweeën.
    En luuk zorg dat je kaarten voor de finale krijgt, zodat je Nederland het WK kunt zien winnen!! :-)

    Groeten Frank

  • 21 Juni 2010 - 20:17

    Antoinette:

    Weer een geweldig boeiend geschreven verslag; ik heb het met veel plezier gelezen en wens je samen met Luuk nog een hele fijne tijd daar.

  • 22 Juni 2010 - 06:33

    Ida:

    Lieve Fay,

    Wens jullie nog een fijne tijd saampjes geniet er lekker van dat hebben jullie wel verdiend.

    Liefs Ida

  • 22 Juni 2010 - 07:53

    Rose:

    Heeel veel plezier met z'n tweetjes!

    Liefs Rose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Grabouw

Buitenland stage

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2010

home sweet home

14 Juli 2010

Een geweldig paar laatste weken!

27 Juni 2010

Week 1: Grabouw en omstreken

21 Juni 2010

Het weerzien

13 Juni 2010

Ayoba, Ayoba!!
Fay

Fay op robbeneiland!.. Cape town

Actief sinds 01 Dec. 2009
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 82868

Voorgaande reizen:

04 Februari 2010 - 19 Juli 2010

Buitenland stage

Landen bezocht: