Week 1: Grabouw en omstreken - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Fay Senhorst - WaarBenJij.nu Week 1: Grabouw en omstreken - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Fay Senhorst - WaarBenJij.nu

Week 1: Grabouw en omstreken

Door: webmaster: Fay

Blijf op de hoogte en volg Fay

27 Juni 2010 | Zuid-Afrika, Grabouw

Lieve allemaal,

Hier nog even een verhaaltje vlak voordat onze rondreis gaat beginnen. Morgenvroeg vliegen we namelijk naar Johannesburg en gaan we echt op reis.
Afgelopen week hebben we het echter ook al super gehad. We zijn samen naar mijn stageplekken geweest waar ze allemaal erg onder de indruk waren van mijn ‘beautiful boyfriend’. We hebben met de kindjes gespeeld en ook Luuk werd al door Assi meegenomen om te spelen.
Dinsdag zijn we samen naar Kaapstad gereden en hebben we daar de toerist uitgehangen en ons rond laten rijden in de rode toeristen bus. We zijn gestart op Waterfront en het was een hele mooie zonnige dag. Er zaten al veel bafana supporters klaar voor de wedstrijd die pas om 4 uur zou beginnen. Wij vervolgden onze tour richting de stad in daar wat rond te lopen op long street, green market square en het fifa fan fest. Het tafelkleed gleed langzaam van de Tafelberg af en dus vervolgde we onze weg daarheen.
Luuk durfde de tocht in de gondel, ondanks zijn hoogtevrees, aan. Eenmaal bovenop mocht ik de foto’s en filmopnames langs de kant maken, maar uiteindelijk durfde hij ook bij het randje te kijken. Het uitzicht was weer oogverblindend. Via Camps bay kwamen we uiteindelijk weer terug op waterfront waar de wedstrijd inmiddels al in volle gang was. Tussen de Afrikanen hebben we deze hier ook afgekeken en zijn vervolgens weer terug naar Grabouw gereden.
Woensdag vertrokken we richting de oranje camping in Paarl, en maakte Luuk zijn eerste meters links. Dit was even wennen, maar ging uiteindelijk prima. Het was weer stralend weer en samen met vele andere studenten hebben we eerst de wedstrijden van engeland, en amerika in de tent gekeken. Aansluitend zijn we met 18man uit gaan eten, en zijn we vervolgens op de oranje camping de feesttent weer ingegaan. Dit was een heuse carnaval met allemaal oranje supporters. Toen het feest was afgelopen hebben we onze auto opgezocht waar we in moesten slapen. Dit was nog niet eens zo slecht. We zetten de stoel naar achter, hadden ons dekbed meegenomen,draaide het raampje een stukje open voor de nodige zuurstof, en slapen maar;)!
Na een kort nachtje begon donderdag een lange,drukke en gezellige dag. Om half 11 begon de mars richting treinstation in Paarl achter de oranje dubbeldekkerbus aan. Alle Afrikanen wisten niet wat hen overkwam en liepen met de pletterpetten op met ons mee. Op het station gewacht op de trein en tjah toen stapte de sbs6 ploeg bij ons in de coupe. Wij een beetje sfeer gemaakt met de song: Van voor, naar achter, van links, naar rechts en dat werd ook nog is uitgezonden;)! Toen we de trein uitstapte stond er een heuse politie colonne om alle mensen op afstand te houden, zodat wij veilig naar het fifa fan fest konden lopen waar het feest tot 18.00 uur door ging. Vanaf dat moment begon de mars richting Green point stadion en waren er duizenden oranje fans. Dwars door de stad, tussen de auto’s door een grote stoet met mensen. We hadden een super plek in het stadion en de sfeer was geweldig. Klaas,Arjan en Ibrahim liepen voor ons warm en het stadion ontplofte toen Robben er in kwam voor zijn eerste minuten speeltijd. De wedstrijd zelf was niet zo heel bijzonder. Ik was erg verbaasd toen er vlak naast me in het vak ineens gejuicht werd toen Kameroen de 1-1 maakte, maar al snel bleek dat in Afrika gewoon alle supporters door elkaar heen zaten;)!
Na deze lange dag, en terugreis naar Paarl, kwamen we tegen half 2 doodmoe op de camping aan en hebben we lekker ons autootje weer opgezocht voor ons laatste nachtje.
Zaterdag zijn we bij de World cup days gaan kijken, en heeft Luuk de nodige Afrikaantjes in actie gezien tijdens het voetballen. Aansluitend zijn we samen doorgereden naar Gordons bay en hebben we daar genoten van het uitzicht. Daarna nog even naar Summerset mall gereden om even rond te dwalen in het winkelcentrum.
Vandaag zijn we naar Hermanus geweest samen met drie andere studenten. Na lang wachten uiteindelijk heel veel walvissen, heel dicht aan de kust gezien en lekker genoten van een kroket met brood bij Dutchies;)!
Nu zijn we druk bezig met het pakken van onze koffers en spullen. Morgen begint de rondreis en daar kijken we beide ook erg naar uit. De eerste week was echter ook al helemaal top! Het is geweldig fijn om weer samen te zijn!

Liefs en kus
Van ons!

• 27 Juni 2010 - 18:05

Linda :

Hey Fay en Luuk,

Super om de verhalen weer te lezen. Ben wel een beetje jaloers hoor, had best bij die wedstijd willen zitten. Maar ik Nederland voor de tv was het ook een leuke wedstrijd.

Heel veel plezier met jullie rondreis. Ik ben erg benieuwd naar jullie foto's en verhalen!

Liefs Linda

• 27 Juni 2010 - 18:11

Marieken:

heeeeey daar jullie twee,

geweldig wat jullie zo al ondernemen,top.
    morgen kijken naar oranje h'e!!!!het is hier stik heet.vorige week zondag moest je nog een jas aan,en nu 30 graden.

ik wens jullie echt een super tijd samen toe,echt effe lekker genieten,en veel zien

tot horens,lieve groetjes,

fay ik zal je prachtige
    verslagen op de zondag gaan missen,je geeft het werkelijk waar prachtig weer,grote klasse.

marieken

• 28 Juni 2010 - 07:16

Ida:

Lieve Fay en Luuk

Wat zal ik je verhalen missen, heb er altijd geboeid naar gelezen want verwoorden kun je als een van de beste.

Wens jullie de komende 2 weken een super tijd toe.

Liefs Ida

• 29 Juni 2010 - 09:50

Maike:

Heey!

Leuk verhaal mooie foto's en ookal geef ik vrij weinig om die hele oranje gekte dit klintk toch wel heel leuk! :)
    Heb je wel kunnen slapen in de auto?! En je lange wachten werd toch beloond door de walvissen! Gaaf joh! Heeel veel plezier komende weken en geniet nog lekker van die laatste weken in dat mooie afrika!

Liefs en tot snel! xx

• 05 Juli 2010 - 07:35

Ton En Trudy:

Hoi Luuk en Fay,
    Terwijl jullie nog bezig zijn met jullie geweldige rondreis nog even een klein berichtje.
    We hebben jullie mogen volgen aan de hand van het reisschema, geweldige routes en accomodaties om de vingers bij af te likken.
    Nog een klein weekje en jullie zijn weer in Grabouw en zit het er voor Luuk bijna op, zijn blij om je samen met Fay d'r ouders weer op Schiphol op te halen. Dan kan Fay op haar gemak afscheid nemen van de kindjes en van alle bekenden daar (best dubbel hé Fay). Maar op 19 juli kom je eindelijk weer thuis, wij verheugen ons erop, weer wat leven in de brouwerij. Zelfs Sieb is al door ons ingelicht. Als jullie dit lezen is het bijna zover, wij wensen jullie een fijne vlucht en wij zijn blij als we jullie zien aankomen. Tot gauw, veel liefs van ons.

• 05 Juli 2010 - 18:25

Jaap En Ingrid:

Ik heet jullie alvast welkom in het land van de wereldkampioen!!! Dit is een vooruitziend bericht. En veel plezier op jullie rondreis. Oh ja, Fay, bedankt voor al je mooie verslagen, je kunt altijd nog journaliste worden.