Garden route! - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Fay Senhorst - WaarBenJij.nu Garden route! - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Fay Senhorst - WaarBenJij.nu

Garden route!

Door: webmaster: Fay

Blijf op de hoogte en volg Fay

02 Mei 2010 | Zuid-Afrika, Grabouw

Lieve allemaal!

Naar ruim twee weken stilzwijgen op mijn site ben ik weer helemaal terug van weggeweest!;).. Ik wil iedereen bedanken voor de lieve kaarten en Wilma ook voor ezeltje prikje! Hij hangt al aan de muur!;).. Ook familie, neefjes, nichtjes, ooms en tantes, oma’s schoonfamilie, collega’s en koorleden voor alle lieve woorden in het schrift wat ik gisteravond voor vertrek van pap en mam gekregen heb!:)
Terwijl pap en mam nu bezig zijn hun bagage van de banden te halen, schrijf ik dit verhaaltje. Wegens internet problemen moet ik zo naar het internetcafé om het verslag te plaatsen, maar dat gaat helemaal lukken.
Mensen hou je vast dit wordt waarschijnlijk een lange update, maar hier gaan we dan!

Woensdag 14 april: Koffer ingepakt, kamer schoongemaakt, laatste was gedraaid en gedroogd. Afscheid genomen voor 2 weken van mijn huisgenootjes en tegen half 9 aangereden richting airport. Toch wat gespannen. Wat zullen pap en mam van Afrika, mijn projecten, de studenten vinden?!... Ze landen zelfs iets eerder dan gepland, (gelukkig een dag VOOR de vulkaanuitbarsting!)en toen ze door de deur kwamen natuurlijk elkaar een dikke knuffel gegeven. Onze taxi man met een papiertje met: Fay Senhorst, stond al op ons te wachten en nam onze koffers mee en bracht ons naar een prachtig guest house recht tegenover het Green point stadion.
15 t/m 17 april Cape town: Op donderdag zijn we naar Cape of Good Hope en Cape point gereden het begon bewolkt, maar op de terug weg kwam de zon er door en zorgde dat voor mooie plaatjes. Vrijdag hadden we stralend weer wat tot een bezoekje aan Robben eiland, Waterfront en de Tafelberg leidde. ’s Avonds heerlijk gegeten in het Ritz hotel. Een restaurant op de 21ste verdieping dat eens in het uur helemaal ronddraait. Met een uitzicht op een prachtig Cape town by night. (laat alleen niet je handtas in de vensterbank staan, want die draait niet meer;))!
Zaterdags een rondje in de blauwe toeristenbus gemaakt en onze onderhandelingsstrategieën geoefend op Green market square. Daarna doorgereden naar ons volgende verblijf in de township Khayelitsha, maar natuurlijk niet zonder eerst in Oranje Hillenaar shirt een foto te maken bij het Green point stadion waar Nederland op 24 juni aan de bak moet tegen Kameroen. De weg vinden in de grootste township (1,5 miljoen bewoners) is best lastig en met name omdat je nergens je raampje kan opdraaien om even de weg te vragen(A).. met een routebeschrijving op schoot vonden we onze B&B uiteindelijk vrij snel. Het was een gezin met 7 kinderen. Ze hoeven in principe niet meer in een township te wonen en hebben dan ook gewoon een mega tv etc. maar de vrouw (Vicky) doet veel voor de mensen daar en haar B&B loopt erg goed. Je zit midden in het township en we mochten met haar neef en een vriend mee om een stuk door de buurt te lopen. Het was zaterdag en daarom was het al druk in de pub. Papa en mama vonden het maar niks, en ik liep uiteindelijk dan ook met fototoestel om mijn nek en camera in mijn hand, haha ze wisten wel aan wie ze het af moesten geven:P!.. We belanden eerst in een hutje waar er voor ons een stuk vlees werd gebraaid en uiteindelijk zaten we ergens op houten bankjes waar we zelf gebrouwen bier moesten proeven. Het werd in een mega groot blik gegooid die we aan onze mond moesten zetten, en het was zooo vies!! Papa en mama hadden ’s nachts allemaal muizen op hun kamer haha en verder was het tot na half 3 party in de township en kwam er door geluidsoverlast weinig van slapen terecht:P!
18 April: Montagu. Om 9 uur in de ochtend op het balkonnetje met uitzicht over de township ontbeten, jawel een heerlijk bord milliepap ofwel maispap. Ik nam twee happen en ik ging al bijna over mijn nek. Pap en mam aten met lange tanden verder, omdat het een beetje onfatsoenlijk was om drie borden te laten staan(A). De familie erg bedankt voor de geweldige en onvergetelijke ervaring en op weg gegaan, 190km naar Montagu. Een rustig dorpje in de bergen, een geweldige route door de bergen en een guesthouse met zwembad. Nadat pap en ik even een zoektocht naar de SPAR hadden gedaan voor wat boodschappen, hebben we dan ook heerlijk gerelaxt met een boekje aan het zwembad. Het echtpaar maakte een braai voor ons klaar en toen het vlees gebakken was, waren we blij dat de beste man weer naar zijn eigen huis ging, want hij was een beetje heel erg druk;)! Wel heerlijk gegeten en zo hebben ook pap en mam kunnen proeven hoe een echte Afrikaanse braai smaakt!
19 en 20 april: Oudshoorn. Na onze koffer weer opnieuw te hebben ingepakt vertrokken we ’s ochtends uit Montagu, 230 km richting Oudshoorn. Dit was geheel over de route 62. vernoemd naar de Route 66 in Amerika, omdat het landschap hier erg veel van weg heeft. Veel gestopt voor foto’s en we kwamen onderweg ook veel stuisvogels tegen. Ook even een pauze gehad bij Ronnie’s Sex shop. Een bar langs de weg. Het heette Ronnie’s shop maar vrienden van hem bedachten er in een dronken bui Sex Shop van te maken. Vanaf dat moment loopt het storm bij Ronnie en is het een plek waar vele toeristen stoppen voor een bakkie koffie. Ronnie spaart inmiddels bh’s die allemaal boven de bar hangen, misschien een ideetje voor Du Midi:P?! We kregen een super leuke houten Lodge. Waar een stenen gedeelte in zat om in je huis je eigen vuur te stoken waar je ook nog op bankjes in kon zitten. Na een koude nacht, want ja het wordt echt winter!, kregen we een goed ontbijt en maakten we ons op voor een drukke dag. We bezochten eerst de Cango-druipsteen grotten. Reden toen door de natuur in op weg naar de Rust en Vrede waterval voor een picknick. De volgende stop was een struisvogelfarm. Wat een enge en lelijke beesten ( hun vlees smaakt in het restaurant overigens goed!), we mochten er een voeren. Gewoon een korrel tussen je lippen en dan pikt dat beest hem er uit. (bij sommige beet ie alleen in de lip:P).. vervolgens mochten we er mee knuffelen(A).. en aan het eind ben ik de uitdaging aangegaan om erop te rijden! Maximaal gewicht was 75 kilo, ( de meegenomen spijkerbroeken van thuis zitten goed, ik heb zelfs nog steeds een riem nodig, dus met die kilootjes valt het nog mee;)..) dus dat ging wel lukken. Ik klom op zijn rug hield me vast aan de vleugels, de doek ging van zijn kop en hij zette het op een rennen. Ik gilde keihard en dat beest werd een beetje wild waardoor de mannetje mij eraf haalde omdat ze hem niet meer onder controle hadden(A).. (het filmpje dat pap maakte is hilarisch;)..) Uiteindelijk nog doorgereden naar de Wild life ranche waar ik in het hok geweest ben met drie witte tijgers. Ook dit was weer een ervaring op zich!
21 en 22 april:Knysna In Oudshoorn vertrokken voor 110km naar Knysna. We verlieten de Route 62 om via George op de N2 te komen. Ons appartement lag in de haven van Knysna. Waar we twee dagen erg genoten hebben van winkeltjes kijken (owja en kopen;)..) ons boek, heerlijk eten en een cruise tijdens zonsondergang over het water richting de Heads.
23 en 24 april: Addo In alle vroegte in Knysna weggegaan omdat we 350Km moesten rijden en onderweg nog wat dingen hadden waar we wilden stoppen. De eerste stop was Blaukranz bij de World’s highest bungeejump. Een geweldige omgeving en een mega hoge brug waar ze alweer in recordtempo af aan het springen waren. Pap vindt het maar niets, maar ik heb een reservering staan voor komende zaterdag 8 mei om 11.30 uur samen met Tanja!.
Vervolgens kwamen we langs Tsitsikamma een geweldige natuurgebied waar we gestopt zijn en waar pap en ik een tokkelavontuur zijn aangegaan over de watervallen. Verschillende banen en allemaal van een andere lengte. Pap met hoogtevrees ging mee en mama kon met ons meelopen om foto’s te maken. Dit was erg leuk! Vervolgens doorgereden naar het Addo Elephant park waar we bij de gamedrive vast onze ochtend safari moesten betalen. We hadden een geweldige accommodatie. Witte rondje hutjes met een rieten dak, echt heel erg leuk! De volgende ochtend om kwart over 5 opgestaan en om 6 uur naar het park gereden. We waren de enige wat zorgde voor een privé-safari in de truc van onze ranger Jack. Het vroor en de zon kwam langzaam op. We kregen een fleececape, wat nodig was, maar het bleef steen koud! We hebben veel Kudu’s aardvarkens en olifanten van heel dichtbij, maar de leeuwen en andere grote big five dieren lieten het afweten. We zijn ’s middags zelf nog terug gereden om op dierenjacht te gaan in eigen auto. Geen nieuwe dieren gezien (behalve een stel uit Doetinchem) maar wel een olifant die op 20cm van de auto ons passeerde. Mama lag gestrekt op de achterbank, ik was tegen papa aan het roepen dat hij naar rechts moest rijden, wat er toe leidde dat het helaas niet op video en foto staat haha! Het was een geweldige omgeving en je blijft maar zoeken, en op een gegeven moment denk je ook dat je iets ziet, en dan blijkt het een tak te zijn, maar iedereen in de auto blijft gefocust op wild, erg leuk!
25 en 26 april: Wildernes Addo was ons eindpunt en daarna zijn we weer op de weg terug richting Grabouw gegaan. Waar we ook nog 3 keer stopten op de N2. De eerste twee nachtjes in Wildernes. 390 kilometer van Addo af. Onderweg zijn we gestopt in het Tsitsikamma national park om bij de hangbrug over Stormsriver te kijken. Wie stonden er bij het entreepoortje achter ons? ( het zelfde stel uit Doetinchem waarvan de man zelfs nog met Dirk heeft gevoetbald, wat is de wereld toch weer klein.:P) Een geweldig natuurpark aan de kust wat weer zorgde voor mooie plaatjes. In Wildernes hadden we de meest luxe accommodatie. Een lodge tegen de berg aangebouwd met uitzicht op zee. 3 balkons, twee slaap en badkamers, drie woon en zitgedeeltes! Echt helemaal super. Het was erg mooi en warm weer en aangezien we al veel gezien en gereist hadden besloten we er een stranddagje van te maken. Dit was erg relaxed en mama en ik hebben er nog een Hot Stone Full Body Massage bij aangeplakt in de SPA.
27 april: Swellendam Als helemaal herboren konden we op weg voor 240 kilometer richting Swellendam. Een europees uitziend plaatsje. Een accommodatie met geweldig zwembad en hele mooie ligbedden met matrasjes. Twee flesjes wijn als welkomstdrankje waardoor we besloten hier maar heerlijk in de zon gebruik van te maken. ’s Avonds lekker gegeten. Papa probeerde krokodil en mama en ik zaten aan de Kudu carpaccio als voorgerecht;)!
28 april: Hermanus Van Swellendam via Cape LÁgulas naar Hermanus gereden. Het was bewolkt en wat fris en later begon het ook nog te regenen. Cape L’agulas is het zuidelijkste puntje van Zuid-Afrika en hier komen de Indische en Atlantische oceaan bij elkaar. Vervolgens moesten we Gansbaai aanhouden en kwamen we ineens op een gravelroad die niet meer op leek te helpen. Waarop papa ook nog erg opbeurend mededeelt dat we toch echt ergens moeten gaan tanken..oepsiej(A).. Bij de mannetje die met de weg bezig waren gevraagd hoe ver het nog was, en gelukkig kwamen we in Gansbaai aan waar we konden tanken, en vervolgens het laatste stukje naar Hermanus.
Hier hadden we een groot guesthouse waar we kamers kregen met een hemelbed, een geweldige badkamer en een algemene zitkamer waar we lekker de openhaard aan konden maken. Onze laatste stop voor Grabouw.
29,30 april en 1 mei: Grabouw Van Hermanus via de kust en Betty’s Bay, de pinguins, naar Grabouw gereden. Het was mooi weer en eenmaal in Grabouw was iedereen blij ons te zien. Pap en mam maakte kennis met mijn huisgenoten en mijn kamertje. En tjah naar zo’n vakantie is het dan even behelpen met zijn 3en + koffers op mijn hele kleine kamertje. Maargoed ook deze ervaring was super. Donderdagavond nog gezellig bij elkaar gezeten met de studenten en natuurlijk met pap en mam mijn projecten bezocht waar ze hun ogen uitkeken. Ook was het vrijdag natuurlijk Koninginnedag. We waren uitgenodigd op het consulaat in Constancia waar we sjiekgekleed moesten met een vleugje oranje. Het was een behoorlijk KAK-bedoeling maar we hebben wel gelachen. Zelfs Foppe de Haan (ajax-capetown) liep er en we zong met zijn allen het Wilhelmus. Ook waren er echte bitterballen en Nederlandse kaas, wat best wel lekker is na 3 maanden:P We zijn ook nog even bij een Nederlandse kroeg geweest maar dit was klein en heel vol. Na een kwartier stonden we nog bij de ingang en waren we geen meter opgeschoten, maar toch even wat van de sfeer geproefd. Veel Oranje gezien, en nu dus echt klaar voor het WK.
Zaterdag was er een promotiedag voor het programma wat we in samenwerking met instanties opzetten voor de kinderen. Het was druk, de kids hebben gevoetbalt, gedanst, netbal gedaan en konden geschminkt worden. Het was erg leuk om ze plezier te zien hebben, en vanaf 11 juni wordt dat voor ons een wekelijks terugkeren fenomeen.

Ruim 3000km gereden in onze opel Corsa, Zowel het luxe deel van Afrika gezien, als de andere realiteit in de township. 1500 foto’s, ruim 1,5 uur filmopname verder. Pap en mam zijn weer thuis en ik ben voor exact 7 weken, 49 dagen, alleen in Grabouw om mijn stage af te ronde. Me voor te bereiden op het WK programma voor de kids ( want die hebben dan allemaal al vakantie) en me te verheugen op de komst en de reis van Luuk! Het was super om mijn leven hier voor 3 weekjes te delen met pap en mam, zodat ook zij zich een beeld kunnen vormen van wat ik hier doe.

Een mega verhaal, ondersteund met een kleine selectie foto’s om ook jullie weer deel uit te laten maken van mijn ervaringen hier.

Tot snel,
Xxx, Fay

  • 02 Mei 2010 - 13:36

    Anne:

    Hey nichtje..

    Wat een bijzondere reis hebben jullie gemaakt!
    Zo te lezen ben je weer heel wat ervaring rijker;)
    Nog eventjes en dan staat er alweer een mooie reis op je te wachten..(en uiteraard het WK niet te vergeten)

    Liefs Anne

  • 02 Mei 2010 - 17:41

    Trudy En Ton:

    Hoi Fay,
    We komen net bij papa en mama vandaan, we konden het niet laten om ze even te begroeten en te horen hoe het met jou gaat. Wat hebben die mensen een indrukken opgedaan en genoten van het mooie Z-Afrika. Ja, je leest het goed, we hebben al een heel stuk film mogen zien. Alles wat we lezen in jouw reisverslag hebben we al met eigen ogen kunnen zien. Je hebt het allemaal heel goed verwoord in jouw verslag. Iedereen die het leest kan een beetje wegdromen in de mooie omgeving waarin jij je bevindt. Die prachtige witte leeuwen,de wilde rit op de struisvogel en de grote olifanten die bijna op jullie schoot zaten. Fay wat een prachtige lodges, daar kun je heel goed een prachtige huwelijksreis doorbrengen. Toen we thuis kwamen had ik een kleur van alle indrukken, ook heel leuk om jou weer even te zien. Een ander keertje gaan we de foto's bekijken, nu moeten jouw ouders eerst lekker uitrusten. Ze hebben ons zo hartelijk ontvangen en zo veel leuke dingen verteldt. We hopen dat je de draad met de kindjes weer kunt oppakken en nu maar uitkijken naar de komst van Luuk. Fay we wensen je heel veel succes met het laatste gedeelte van je stage en hopen gauw weer iets van elkaar te horen. Trouwens bedankt voor je mailtje die we vanmorgen hebben gekregen, ik zat er min of meer al op te wachten. Dag meisje, pas goed op jezelf, dikke kus van Ton en Trudy.

  • 02 Mei 2010 - 20:59

    Mama:

    hey Fayke,
    Zoals je inmiddels al vernomen hebt zijn we goed aangekomen en opgehaald door jou Luuk, Jill en Dylan. Dat was een echte verrassing. Helaas heb ik in de 12 uur vliegen geen oog dicht dichtgedaan, er zat een hele vervelende moeder voor me die haar kind onder 'dwang' wilde laten slapen. Zelf zette ze haar stoel vanaf de eerste minuut in de slaapstand t/m de landing en ik dus klem zat en geen kant meer op kon. Je hebt onze reis weer mooi verwoordt. Wat een een bijzondere tijd hebben we samen gehad.Achttien dagen samen reizen met vele gesprekken soms serieus en dan weer luchtig, en wat hebben we onderweg wat afgelachen. Het is heel speciaal om dit met een van je kinderen te doen. Ik was al trots op datgene wat je daar doet, maar om het met eigen ogen te mogen aanschouwen en ervaren maakt het wel heel speciaal. Het afscheid nemen was weer heel dubbel.Het voelde aan de ene kant goed om weer naar huis te gaan nu we weten dat jij het daar goed doet en aan de andere kant duurt het nu tot 19 juli dat ik je weer thuis heb. Gelukkig kan je je nu concentreren op je laatste weken stage en op de komst van jou Luuk.
    Doe namens mij de groetjes aan je studiegenootjes en pas goed op jezelf.
    dikke,dikke kuzz
    Mama

  • 03 Mei 2010 - 07:53

    Dylan:

    ik heb genoten van het verhaal en van de foto's want die had ik nog niet gezien :P ik had alleen de film gezien van ongeveer 2uur en ik vond het al leuk toen pa en ma terug kwamen maar nu verheug ik me helemaal op dat jij terug komt en ook nog wel op mijn verjaardag :D ik hoop wel dat je een BIG kado mee neemt anders zwaait er wat grapje hahahahha ik hoor je nog wel via de telefoon of met skype :D

  • 03 Mei 2010 - 16:04

    Doedtie:


    Fay,

    Wat weet je ons toch telkens weer te boeien met je mooie verhalen.
    En wat doe jij een levenservaring op!
    Om nooit meer te vergeten.
    De groetjes van de hele familie.

    Doedtie

  • 03 Mei 2010 - 16:27

    Maike:

    Heeey!
    wat een lang verhaal weer zeg.. :) maar je hebt het nog kort gehouden aangezien het over 3 weken gaat ;) Echt super die ervaringen! En wat een ontzettend mooie natuur daar zeg.. en die olifanten.. en dan ook nog eens een privé rondleiding..echt super. Ik ben echt benieuwd naar die struisvogel video van je die je vader heeft haha lachen ;)
    En 8 mei is al bijna (A) en zenuwachtig nadat je bij die brug bent geweest?! t ziet er op die foto al zo heftig uit..
    En volgens mij hebben we aan 1 dag bijpraten niet voldoende als je weer terug bent volgens mij komt een week meer in de buurt met al die verhalen en die foto's en video's ;) Maar ik wil ze wel allemaal zien :D
    Geniet lekker verder van die 48 dagen! En als je heimwee hebt of je verveelt heb je nu ook echt mega veel foto's om te bekijken :)

    Ik lees je verhalen wel weer! xxies

  • 03 Mei 2010 - 20:37

    Pap:

    Hoi Fay,
    Alweer een mooi verhaal, maar dit keer klonk het me heel bekend in de oren! Een leuke en onvergetelijke tijd gehad en veel tegenstrijdige ( haha ) gezien. Weer terug in het natte nederland ben ik weer de baas in de keuken en staan de werkgevers ook nog niet voor de deur. Vooral de projecten van jou en je medestudenten heb ik met eigen ogen kunnen zien en heb veel bewondering voor hetgeen jullie daar doen. Houdt het een beetje schoon jullie keuken want ik kan natuurlijk niet steeds overkomen om de boel een beetje te cleanen.
    Pas goed op jezelf.
    Kus papa

  • 03 Mei 2010 - 23:02

    Wilberts Sex Shop:

    hoi faytje

    heb een mooie bh van die bar geplukt daar / als je er een mee neemt beginnen we een nieuwe trend in holland . niet te grote hoor van die big mama's .Zote zien heb je het heel goed daar en mis je ons nog voor geen meter.We hebben hier net de konninginnedag achter de rug.Het was weer een goed feest .eerst de nacht ervoor was al goed en leuk , roy draaide goed en er werd goed gedronken en vooral geen trammelant.Konninginnedag begon met minder weer, maar toen de band begon werd het beter weer. en was het weer een goed feestje.Zondag hadden we weer een feestje van harry die werd 60. dus ook weer de zaak vol. Bas snippe is begonnen met werken bij ons tot 1 sept.Ja ik moest toch iets nu mn rots in de branding weg is ,maar Bas is ook een goeie hoor.Trouwens iedereen doet goed sn best en we hebben een leuk team.Marin neemt ook veel uren over en is ook echt, goeg man .Hobie is ook een beetje volwassener aan het worden in het werk.Jill is wat meer aan het werk in de bediening en dit wordt dadelijk nog meer als we een ster in dekeuken kunnen vinden.als je weer terug bent kunje gelijk aan de bak ,want dan gaat de rest met vakantie . zul je ook wel moeten denk ik ,want je zult wel platzak zijn als je terug bent .met mij gaat het heel goed.ben weer vol energie maar veel mensen zitten te zeuren dat ik weer af ben gevallen,maar ik heb gewoon mn goddelijke lijf weer terug. en dat op mn leeftijd.Tara weet nog niet goed wat voor een opleiding ze moet gaan volgen volgend jaar . volgens mij moeten we haar maar een poosje naar olifanten land sturen.Met liesette gaat het op en af. Ze zijn og steeds aan het bekijken of ze alle ellende onder de knie kunnen krijgen . ze gaan er wel voor in het radbouwd.we gaan eind mei nog een paar dagen met zn tweeen naar frankrijk om ff er uit te zijn.Bij du midi is alles oke .ik he de laatste maanden hele kringloops leeggekocht met prul om du midi nog meer sfeer te geven. zo hebben we nu allemaal rode lampen in de kroeg en een heuze piano . dus de bh's zullen ook niet misstaan.Verder hebben we nieuwe koffie echt heel lekker en zijn er een paar weken 5 stoelen gejat vant terras,maar de daadsters zijn terrecht nu de stoelen nog, zehadden toch al een verbod en dan weet je wel wie het zijn.zielig.woensdag hebben we weer 5 mei . grootfeest we beginnen om 12 uur met poppenkast ,dan karaoke voor schoolkids dan een smartlappenkoor,dan een zanger van de bolle jan uit a'dam en dan 2 dj 's die altijd aan zee overal draaien . dus dat wordt weer big party. zondag weer een feaastje van irene , die wordt 50 jaar.dusdu midi , altijd in beweging.ik zal de foto's die nu weer nieuw op deze site staan op ons tv zetten , kunnen de gasten je kunsten wer zien . zo ik ga een paar uur op een oor liggen. dikke kus . hou je taai als een olifanten huid. groet van baas

  • 04 Mei 2010 - 13:46

    Jill:

    Hee Faytje,
    Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt!!

    Toch vond ik het ook wel fijn om met dylan en luuk op schiphol te staan. We hadden stiekem de hoop dat papa daar zou blijven helpen voor de schappen op de creche haha!! En dat jij met mama op schiphol stond^^

    Maar miss wel beter van niet want je bent vast nog lang niet klaar met je dingen daar, en niet te vergeten: je reis met Luuk!!

    Trouwens er was zelfs al post van de oranjecamping:P Heb ik maar aan luuk gegeven!!

    Spreek je snel en hou je taai,
    XX Je-zus


  • 04 Mei 2010 - 17:24

    Marieken:

    heeeeeeeeeeey fay,

    wat een geweldig verslag weer.wat bijzonder om dit met je ouders mee te maken.ik heb je verslagen gemist maar deze met de foto's maakt alles weer goed.

    nog even en dan komt hij dan.
    de laatste loodjes,kom op hé je doet het heel goed,en de kids daar zijn heel blij met jullie.

    als je op youtube kan kijken zie je ons optreden van 25april.
    ik zal je de mail van esther door mailen.helaas zie je mij niet sta bij de piano,bij tiny.

    fay sterkte met de draad weer op te pakken,en tot mails.
    liefs van,
    marieken.
    ps,mail die van esther nu aan jou door.

  • 04 Mei 2010 - 17:24

    Marieken:

    heeeeeeeeeeey fay,

    wat een geweldig verslag weer.wat bijzonder om dit met je ouders mee te maken.ik heb je verslagen gemist maar deze met de foto's maakt alles weer goed.

    nog even en dan komt hij dan.
    de laatste loodjes,kom op hé je doet het heel goed,en de kids daar zijn heel blij met jullie.

    als je op youtube kan kijken zie je ons optreden van 25april.
    ik zal je de mail van esther door mailen.helaas zie je mij niet sta bij de piano,bij tiny.

    fay sterkte met de draad weer op te pakken,en tot mails.
    liefs van,
    marieken.
    ps,mail die van esther nu aan jou door.

  • 05 Mei 2010 - 07:43

    Ida:

    Lieve Fay,

    Wat alweer een fantastisch verhaal. Jullie zullen wel genoten hebben afgelopen 3 weken,iets om nooit meer te vergeten.
    Nu nog het WK en het, denk ik, een van de belangrijkste, Luuk, die je komt vergezellen.
    Kijk nu alweer uit naar je volgende verhaal en foto`s.

    XX Ida

  • 08 Mei 2010 - 03:32

    Josine Miedema:

    Heee!!

    Leuk om weer even gebeld te hebben! Hoewel het internet blijkbaar niet wilde dat we meer dan 5 minuten achter elkaar konden bellen, was het toch erg gezellig ;)
    Ik zal waarschijnlijk geen olifanten zien op mijn reis, maar wie weet een paar beren ;) Ik hoop dat ik net zon ervaring ga beleven als jij, ook al is het in een ander land. Maar dat komt wel goed!
    Ik zal aan je denken als je de diepte in valt straks!

    xx

  • 10 Mei 2010 - 17:46

    Bertha:

    Ja, ik heb na je verslag zitten uitkijken. Heel leuk en boeiend allemaal. En helemaal die ervaring met papa en mama. Geweldig. Ik heb nog niet lang met je ma kunnen kletsen maar ze is er echt vol van. Ik ga zo weer verder lezen. dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Grabouw

Buitenland stage

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2010

home sweet home

14 Juli 2010

Een geweldig paar laatste weken!

27 Juni 2010

Week 1: Grabouw en omstreken

21 Juni 2010

Het weerzien

13 Juni 2010

Ayoba, Ayoba!!
Fay

Fay op robbeneiland!.. Cape town

Actief sinds 01 Dec. 2009
Verslag gelezen: 772
Totaal aantal bezoekers 82925

Voorgaande reizen:

04 Februari 2010 - 19 Juli 2010

Buitenland stage

Landen bezocht: