3,2,1 jump! - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Fay Senhorst - WaarBenJij.nu 3,2,1 jump! - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Fay Senhorst - WaarBenJij.nu

3,2,1 jump!

Door: webmaster: Fay

Blijf op de hoogte en volg Fay

09 Mei 2010 | Zuid-Afrika, Grabouw

Heej trouwe fans!

Het was weer even wennen, het eerste weekje weer zonder pap en mam! Dat heb ik vooral in de avonden gemerkt… maaaarr ik heb gister zo’n mega boost gekregen dat ik er weer helemaal tegen aan kan!! (straks meer info over mijn sprong in het diepe;))!
Vandaag is het Moederdag zowel hier als bij jullie in Nederland. Dit jaar heb ik mijn moeder(s)! maar voorzien van een lief kaartje, volgend jaar sta ik weer paraat met mijn ontbijtje;)!
We kunnen zelf nog steeds niet inloggen op de waarbenjij site dus ik loop dadelijk weer even gezellig naar het internetcafé om mijn verslag te plaatsen:)!

Maar even een update over afgelopen week:
De winter is aangekomen in Afrika. Hoewel we toch overdag ook nog 2 keer een dag van 25 graden hebben gehad, zijn de nachten ontzettend koud. Maandag en dinsdag heeft het super hard gestormd en konden de putten in de straat de hoeveelheid water niet aan. We zijn ook maar een soort van gaarkeuken begonnen. We hebben namelijk onze eigen zwervers onder aan de trap, en deze slapen nu met wat kleedjes in de portiek van de slager naast ons. Vaak hebben we wat eten over en tegenwoordig verdelen we dat over 1 of 2 plastic bordjes en brengen we dat naar ze toe. Ze eten het rustig op en schuiven hun borden vervolgens weer onder ons hek door of schuiven ze achter de regenpijp;).. zo kunnen wij ze weer afwassen en de volgende dag opnieuw gebruiken;)!
Helaas is het dus weer winterlaarzen tijd en wat voelde dat raar aan mijn voeten, na wekenlang teenslippers!! We hebben geen verwarming wat betekend dat de kaarsjes in de kamer aangaan en dat we meestal met een dekbed over ons heen, gezellig bij elkaar zitten.
De vriend van Maartje had op stickje de hele recente serie Wie is de Mol meegenomen. Aangezien ik bij aflevering 3, door mijn vertrek, gestaakt ben, maar wel trouwe fan. Ben ik even langs gegaan om heb over te zetten op mijn schijf. Hier in de etzen kenden niemand het programma, maar inmiddels is iedereen verslaafd en zijn we bij aflevering 8 aanbeland.. nog 3 te gaan en dan weten ook wij Wie de Mol is;)!
Vorige week kregen we bericht dat Karin mijn mede-creche maatje en ook pedagogiekstudent ziek was, aangezien iedereen door de omschakeling van het weer een beetje aan het kwakkelen was, vermoedden we en ook zij gewoon een flinke griep. Donderdag 29 april ( toen pap en mam er nog waren) kregen we een akelig bericht. Nadat huisgenoten haar naar de dokter hebben gebracht, ze daar zelfs is gereanimeerd, is ze met ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Al gauw bleek, ze had een zeer been, dat ze een trombose been had en dat er een aantal bloedpropjes in beide longen waren geschoten (longembolie). Na een aantal dagen intensive care, een hoop testen en goede zorgen. Is ze gisterochtend weer ontslagen uit het ziekenhuis. Haar ouders zouden 1 mei hier komen voor een vakantie, en hadden dus gelukkig al een ticket staan. Het is fijn voor beide partijen om hier nu samen te zijn. Ze kan nog slecht lopen, kleine stukjes op krukken, en moet de komende tijd nog wekelijks naar het ziekenhuis. Ook moet een geplaatst parapluutje om propjes op te vangen, komende week nog operatief verwijderd worden.
Op de creche zijn Margot en ik daarom afgelopen week druk geweest met de kindjes. De kleintjes hebben een tekening gemaakt, die we samen hebben gebonden in een boekje. De oudere kindjes hebben hartjes ingekleurd en uitgeknipt en hiervan hebben wij uiteindelijk een hartenslinger gemaakt. Woensdag zijn we bij Karin op bezoek geweest in het ziekenhuis en hebben we haar kamer hier mee opgevrolijkt:)!
Verder wordt er door de juffen op de creche heel goed gebruik gemaakt van de nieuwe opstelling. Ook zijn ze bezig met thema’s als kleuren en vormen en kunnen we het plezier op de gezichten van de juffen af lezen. Margot en ik hebben maandag nog een gesprek gehad met de burgemeester en de baas van een bedrijf dat timmerlui opleidt. We hebben geregeld dat hij de uurloon van de jongens schenkt en dat wij dus voor het materiaal moeten zorgen. Van de week krijgen we een quotatie opgestuurd. Tevens schenkt hij ons een watertank. Zo kunnen ze regenwater opvangen en gaat hij gras en een tuintje aanleggen. Hij regelt dan ook dat er kosteloos om de week een tuin man komt om de boel bij te houden:)!
Op de Village was er een beetje leegloop. Er zijn in korte tijd weer 4 kindjes teruggeplaatst bij familie of bij pleegouders. Het is wel even wennen. Je bent een band met de kinderen aan het opbouwen en binnen een week zijn ze ineens weer weg. Afgelopen dinsdag zijn er echter weer twee nieuwe meisjes binnengebracht. Het zijn zusjes een van 5 en een van 2,5 jaar oud. Verlegen, verdrietig en onwetend. Aandoenlijk om te zien dat de oudste van de twee, haar zusje troost, zorgt dat ze speelgoed heeft. Tegen haar praat en haar knuffelt. 5 jaar en al zo verantwoordelijk. Ook dat meisje hoort kind te kunnen zijn…
Donderdagavond zijn we nog met een heel stel naar de bioscoop geweest. De film was echter zo slecht dat ik tot twee keer toe in slaap ben gevallen. Met mij nog meerdere haha. De film was vaag, het verhaal was stom en aangezien hij ook nog Engels zonder ondertiteling was kostte me het teveel moeite om mijn aandacht erbij te houden;)!
Vrijdag ben ik om half 12 samen met Tanja en Manon weg gereden richting Plettenberg. 500 km en dus best een hele rit. Om vijf uur kwamen we bij onze backpackers aan. Het was een erg gezellige plek. Veel mogelijkheden om in te slapen, 2 pers. hutjes, een tent of een gezamelijke kamer. Ook een heerlijke hot tub. Hier hebben we lekker in gerelaxed nadat we eerst een rondje door de tuin hebben gemaakt. ’s Avonds werd er lekker gebraaid voor ons, maar ondanks de haardvuurtjes was het toch nog best koud.
Zaterdagochtend na een goede nacht, tegen half 9 opgestaan. Een flink en zwaar ontbijtje. Omelet met champignons, ui, tomaat en kaas. Pff ik word nog is een kei in het weg krijgen van een Engels ontbijt op de vroege ochtend;)!..
Tegen 10 uur toch aangereden richting Blaukranz ofwel de plek waar de hoogste bungyjump van de wereld zich bevind. Toch wel een beetje spanningskriebels. Ik heb altijd al geroepen dat ik een keer wil bungy jumpen.. en tja dan kan je toch maar beter gelijk de hoogste van de wereld pakken, niet waar??;) ( en het kader van: Nu we er toch zijn..;)..) Tanja en ik werden in harnas gehesen en Manon zou meegaan als buddy de brug op. We moesten nog een klein uurtje wachten totdat we werden opgehaald. Dit was erg zenuwslopend moet ik zeggen;)!! Uiteindelijk werden we door Reino opgehaald. Een groep van 20 man, waarvan het meerendeel meiden trouwens;)!!, waarvan 6 buddy’s. Om het platform onder de brug te bereiken moet je eerst over een loopbrug lopen. Je loopt over een rooster, met gaten, dusja je kijkt 220m de diepte in. De ene zijkant is gaas en aan de andere zijkant het beton van de brug. Ik heb geen hoogtevrees maar moest wel een beetje acclimatiseren moet ik zeggen(A).. Het was echt zooo hoog!!
Op het platform aangekomen werden de namen en de gewichten van iedereen gecheckt en ging de muziek aan. Dit was erg leuk. We gingen maar dansen en gek doen, en ineens moesten we plassen en allerlei rare zenuwdingen! Tanja en ik moesten ongeveer halverwege. Manon was echter nog steeds aan het twijfelen. Ze heeft geen hoogtevrees maar was bang voor het gevoel van de vrije val. Tanja werd eerst omgeroepen en dus vol spanning mocht zij gaan springen. Net zo hard met haar mee gegild maar inmiddels moest ik ook gaan zitten. Op het moment dat Tanja weer vol enthousiasme en adrenaline bovenkwam werd ik gezekerd en was het moment ook voor mij daar. Al hinkend (want je benen zitten al aan elkaar vast) wordt je naar de rand gebracht. Ik heb doodsangsten uitgestaan. Ook te zien op mijn dvd. Ik kijk niet eens de camera meer in en mijn gezichtuitdrukking spreekt boekdelen. Dan moet je de mannetjes loslaten en sta je alleen op de rand. Ze beginnen achter je af te tellen. 3,2,1… Jump.. en daar ga je dan. Het gekke is ik spring ook nog zelf.. haha.. De eerste secondes vrijeval en ik dacht dat ik er geweest was. Het lijkt niet op te houden en je blijft maar vallen, maar dan voel je de werking van het elastiek en weet je dat alles goed vast zit. Vanaf dan is het genieten: Free as a bird, een geweldig uitzicht, de wind, de vogeltjes die je hoort fluiten. Heerlijk veer je op en neer en voel je de adrenaline en de kick door je lijf gieren. Op een gegeven moment voel je het bloed wel erg naar je hoofd stromen en is het wel fijn dat er een mannetje langs een ander touw naar beneden komt om je in zittende positie te brengen om je vervolgens mee naar boven te nemen. Tijdens mijn ritje naar boven gaf hij me een high five met de woorden: Well done, welcome to my office!
Eenmaal boven een vreugdedansje met Tanja gemaakt, en toen jaja besloot ook Manon om nog te gaan springen. Vol spanning dus ook nog op haar gewacht. Met haar meegeleefd en nog steeds vol adrenaline met Tanja onze sprong nog even nabeleefd. En ja hoor, daar ging ook Manon! Ook zij vond het geweldig en was zo blij dat ze het gedaan had, want ja:
Fear is temporary and regret is forever!!
Eenmaal beneden ons certificaat, de DVD en de foto’s in ontvangst genomen en kwamen we nog medestudenten tegen die ook op het punt stonden te springen. Aangezien het als half 3 was besloten we om toch maar terug te rijden. Uiteraard niet voordat ik eerst nog vol adrenaline Luuk even gebeld heb met de mededeling dat ik nog leef en dat het Zoooo vet was;)! In de auto nog zoveel gegiecheld, nagekletst en heel vaak geroepen: Waaahh we hebben het gewoon gedaan!!
Om 8 uur kwamen we weer aan in Grabouw. Moe maar voldaan!! Mijn huisgenoten mijn filmpje laten zien en alles nog een keer beleefd!
Vandaag is het een druilerig dagje en ga ik lekker nog even voor school aan de slag. Komende vrijdag gaan de eerste vier meiden naar huis. Tanja, Manon, Heleen en Linda vertrekken weer richting Nederland. Dan nog 5 weekjes door bikkelen en afronden, en dan zit ook mijn periode er hier op. Liefieee ik kan niet wachten tot je hier bent!!:$

Tot schrijfs, en geniet van de foto’s!!

Dikke kus,
Een best wel een beetje stoere Fay;)!

  • 09 Mei 2010 - 13:25

    Huisgenootje;) :

    heeeeey meissiee!!

    Wat ongelofeloos stoer dat je gesprongen hebt zeg!! ikke nie durf nie;)

    hahah je wilde graag een reactie.. dus bij deze;)

    meissssss
    kussiee Heleen

  • 09 Mei 2010 - 13:43

    Carlijn:

    Hey fay!

    Wat een fijn verhaal weer :) Nog een paar weekjes en je kan dit alles ook in het echt vertellen :)
    Wat gaaf van die bungeejump! Ik zou nieteens over de brug zijn gekomen, wat een eng ding is dat alleen al ;) Maar echt super dat je dat durft te doen..

    Tot snel! XXx

  • 09 Mei 2010 - 13:47

    Josine:

    Jeeeeeeeettje!! Wat een lef!! Waarschijnlijk als ik die DVD zie begin ik vanzelf mee te gillen ;)
    Tis dat je al weer weg bent van de plek, maar anders had je de crew en het elastiek van mij persoonlijk mogen bedanken dat je nog steeds in leven bent! Kan je niet missen hoor!!!
    En die hottub :P daar heb ik afgelopen week bijna elke dag in gezeten, ik weet dus hoe heerlijk het is!
    Kop op die laatste weken en dan tot gauw :)

  • 09 Mei 2010 - 13:47

    Linda:

    Hey huisgenootje en nu tijdelijk buurmeisje!!

    Ik heb even je foto's bekeken, ik krijg er al de kriebels van als ik die jump zie. Doe het je niet zo 1,2,3 na.. Ik vind het echt super stoer van je!!

    Bij deze reactie 2..

    HAHA!!

    Kus

  • 09 Mei 2010 - 14:34

    Antoinette:

    Wauw ... wat een ervaring!
    Hier is het Meivakantie ....erg kil ...zonder zon!

  • 09 Mei 2010 - 16:52

    Mama:

    Hey lieverd,
    Wat een verhaal weer en wat een belevenissen.
    ook wij hadden moeite om deze week weer in ons nederlandse ritme te komen. we houden ons vast aan alle foto's en filmbeelden die iedereen maar al te graag wil zien. Ik kan me voorstellen dat het voor jou nog moeilijker is daar. Wij naar huis na 3 intensieve weken met elkaar en binnenkort vertrekken er ook nog een aantal studiegenootjes, ook het gebeuren rondom Karin hakt er voor jou/jullie best in. Het is even doorbijten en dan komt jou Luuk je opzoeken. Wat het wachten mij absoluut de moeite waard lijkt. Bedankt voor je lieve moederdagkaart en de lekkere fles afrikaanse rode wijn die Luuk heeft meegebracht. Een wijntje uit Constantia die me direct weer herinnerd aan ons bezoek met koninginnedag bij de consul van de nederlandse ambassade. Luuk is nu met Dylan even in Angerlo een broodje Döner halen en zometeen gaan we met je bellen. De foto's van de jump zijn heftig, zeker nu wij ook met eigen ogen hebben gezien hoe het daar is en met name de hoogte van de brug. Ik vind het echt stoer....een kind van d'r moeder....haha.Ook heeft Luuk het filmpje doorgestuurd van de creche waar jij met een van de kindjes 'In de maneschijn'zingt, echt mooi om je dit te zien doen en het genieten van het kindje wat op je schoot zit.Ik ben trots op je meis, nog even doorbikkelen en je stage op een mooie manier afsluiten. Tot zo aan de telefoon.....
    Dikke, dikke kuz van mama

  • 09 Mei 2010 - 17:03

    Marjan:

    Hoi Fay,

    Wat ontzettend stoer van je dat je bent gesprongen, ik doe het je niet na, maar als je wel durft is het een geweldige ervaring.

    Superleuke foto's ook die je plaatst. Het is net of we ook een beetje aanwezig zijn daar in Afrika, we kunnen ons nu een klein beetje indenken hoe het daar is.

    Fijn dat jullie zulke goede dingen realiseren voor de kindjes van de creche. Je ziet aan de snuitjes op de foto dat de kindjes het goed naar hun zin hebben.

    Nog een goede 5 weken, daarna vakantie en dan voor altijd een geweldige ervaring die ze je nooit meer afpakken.

    Vol verwachting kijken we uit naar het verslag van volgende week.

    Groetjes uit Giesbeek.


  • 09 Mei 2010 - 21:21

    Dylan:

    heeey ,
    ik had beloofd deze avond nog een krabbeltje te zetten aan de telefoon en daar kon ik niet onderuit ook niet om 23:15uur het meeste had ik al aan de lijn gehoord en gelezen .:d
    en mischien nu al voor de 100ste keer ik vind het zo tof dat jij die bungy jump heb gedaan ik zal eerlijk zeggen ik had het niet gedurft
    maar als je met luuk bent moet je wel in die haaienkooi als je die bungey en het skidiven durft durf je ook in zo'n kooi (ik durft ook niet in die kooi hoor) :)
    en ik blijf he gek vinden dat die zwervers voor jullie deur blijven voor alleen maar een beetje eten maar ik vind het wel erg aardig dat jullie ze eten geven.
    ik denk als je dit jaren door blijft doen dat je dan de hele township achter je deur staat voor wat eten.
    en ik vind het ook wel lachen dat jullie gwn in zuid-afrika wie is de mol kijken . ik had bijna in deze krabbel al gezegd wie de winaar was enn de mol en de verliezer maar dat ga ik natuurlijk niet zeggen want dan hoeven jullie er niet meer naar te kijke ik ga van deze krabbel een eind maken want het is nu al wel een beetje laat maar we skypen nog wel een keer

    dikke kus dylan(L)

  • 09 Mei 2010 - 22:00

    Henny:

    Hoi Fay

    Wat knap dat je gesprongen bent.Mooie foto,s verslag ga ik nog lezen.
    Ik wens jou daar nog een hele fijne tijd toe.Geniet er lekker van.Groetjes aan Karin en de anderen studenten.

    Groetjes Henny

  • 10 Mei 2010 - 08:55

    Maike:

    Heeey!

    Wat ontzettend gaaf zeg!!Goed dat je gegaan bent anders had je er wsl eeuwig spijt van gehad.
    Ik ben nu ook heel benieuwd naar je filmje! en naar je bange gezicht ;) want op deze foto's zie je er veel te relax uit haha..

    xxies

  • 10 Mei 2010 - 10:54

    Trudy En Ton:

    Hoi durfal,
    Allereerst bedankt voor je lieve kaart met foto (hij staat mooi te wezen op het kastje). Ik haal hem ook niet meer weg totdat jij weer in Nederland bent, en natuurlijk ook voor de prachtige bos bloemen, helemaal in het rood. Luuk heeft zondagmorgen voor ontbijt op bed gezorgd, dus een fijne moederdag. Zondagmiddag is Silke van Janet en Frank gedoopt in het kerkje in Angerlo. Daar zijn we ook naar toe geweest en daarna bij hen koffie gedronken, Silke wordt al een hele griet, echt een mooi meisje. Op het moment is Ton druk bezig in de tuin, die super grote den is eruit en we hebben een nieuwe afrastering tussen Marieken en ons. Luuk zit nu op cursus in Beekbergen, zo gaat de tijd lekker snel voor hem. Maar nu genoeg over ons, hoe gaat het met jou? Best heftig hé het vertrek van je ouders, nu weer heel alleen de draad oppakken, maar ik las in jouw reisverslag dat het weer aardig lukt na jouw grote avontuur. Kan ik me best voorstellen het gevoel van: zo dat heb ik toch maar mooi gedaan, krijg je weer een drive om door te gaan. Ik vind het vreselijk moedig van je, je moet het toch maar durven. Hoe vaak heb je gevraagd of je wel goed vast zat? en wat waren je laatste gedachten voordat je naar beneden sprong? Je bent een bikkel. Zal niet meevallen voor jullie die koude avonden, maar met z'n allen in een dekbed heeft toch ook wel wat. Luuk moet maar warme kleren meenemen. Het weer is hier ook niet best, maar dat zul je al wel gehoord hebben. Jammer voor je dat die 4 meiden weer naar huis gaan, maar Fay de volgende keer ben jij aan de beurt, en dan heb je ook nog een leuke vakantie samen met Luuk voor de boeg. Vandaag over 6 weken is hij op dit moment al bij je en dan kan het genieten gaan beginnen. Dan kunnen jouw ouders, Jill, Dylan en wij naar jullie thuiskomst gaan uitkijken. Oma was heel blij met jouw kaart, iedereen moet hem lezen en om de postzegels wordt daar gevochten, alleen vindt zij het dood eng wat jij daar allemaal doet. Nu Fay, ik ga stoppen en kijk al weer uit naar je volgende verslag. Héél veel lieve groetjes en een dikke kus van ons.

  • 10 Mei 2010 - 11:21

    Maria K.:

    Hoi Fay,

    Bewonderenswaardig! Dat heb je toch maar even gedaan (die sprong), wat een hoogte zeg. Ik doe het je écht niet na. Ik heb bij wijze van spreken al last van hoogtevrees als ik uit een diep bord moet eten!

    Wij hebben inmiddels de foto's van jullie reis ook gezien. In een woord fantastisch! wat een geweldige belevenis.
    Het zal je hier straks nog flink tegenvallen in ons koude, saaie kikkerlandje. Maar goed, je heb nog even om je voor te bereiden en ik heb begrepen dat het bij jullie nu ook niet meer zo warm is, dus wat dat betreft zul je wel weer snel acclimatiseren.

    Fay, veel succes met jullie projecten en pas goed op elkaar.

    Groetjes Maria.


  • 10 Mei 2010 - 12:56

    Titi En Bennie:

    Hallo Fay,
    Stoer zo`n hoge sprong ik doe het voor geen goud na.Fijn is het om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt. Nog een paar weken dan is je grote liefde bij je.Lois gaat nu naar de basis school de Ark.
    Groetjes Titi en Bennie


  • 10 Mei 2010 - 13:07

    Titi En Bennie:

    Hallo Fay
    Stoer dat je van zo`n grote hoogte gesprongen bent,ik doe het je niet na uitgezonderd het gillen,natuurlijk niet zo hard als dat jij kunt (ook daar ben je goed in)
    Ik wens je nog fijne weken toe en kom gezond weer terug.
    Groetjes Titi en Bennie

  • 10 Mei 2010 - 15:53

    Marieken :

    heeeeeeeeeeeeey feeeeeeeeeeetje,

    mijn hemel wat stoer,om die sprong te wagen.ik durf het zeker weten niet.
    geweldig en dan heb je er ook nog foto's van.
    jammer dat er nu 4 huis genootjes weg gaan,maar bij de volgende ronde zit jij bij,want dan komt luuk.

    prachtige foto's,want zijn het toch lieve hummeltjes,ze zullen jullie zeker missen.het verslag was weer pakkend,goed van je dat je dat zo trouw bij houdt.ik hoop dat je huis genoot gauw op knapt.

    fijne week en tot zondag zullen wij maar zeggen.
    succes van de week.
    lieve groetjes,
    marieken.
    ga woensdag even bij jouw nieuwe achter neefje kijken.

  • 10 Mei 2010 - 17:29

    Jill:

    Hee faytje!

    Lef heb je zeker!
    Haha ik denk niet dat ik dit zou durven^^

    Keek er erg naar uit om je verhaal te lezen, maar kreeg net pas de kans, omdat ik het hele weekend en vandaag niet thuis was! Vandaag naar Rotterdam geweest voor school naar stageplekken van derdejaars in musea..

    Het was erg leuk maar wel blij om weer thuis te zijn en jouw geweldige foto's te zien en verhaal te lezen!!

    Ik denk dat je nu wel een hele veelzijdige fotocollectie hebt! Haha tijgers, olifanten, bungeejump, hot tubs, stranden en al die lieve kinderen en het werk dat je doet!

    Ga zo door, des te sneller is jouw Luuk op de plaats van bestemming:D

    Hou je taai,
    Kusss van je-zus!


  • 10 Mei 2010 - 17:58

    Bertha:

    Petje af meid, je hebt het toch maar even gedaan. Wat zal dat een geweldige ervaring zijn geweest. En ook nog dat je gewoon zelf gesprongen bent :-). Mij zouden ze een duwtje hebben moeten geven. Je maakt maar wat mee zo in je uppie, maar je hebt wel leuke vooruitzichten, jouw Luuk die binnenkort je kant opkomt en natuurlijk de wedstrijd tussen al die oranjefans. Wat jullie ook zoal voor die kinderen doen,echt TOP. Veel plezier en ik wacht je volgende verslag met smart af. x

  • 11 Mei 2010 - 11:35

    PAP:

    Hoi Fay geen Fayke meer.Een beetje later als anders want ik heb mijn draai hier nog niet helemaal gevonden.Stoer hoor die sprong doe ik je niet na.Het is hier nog lang geen lente koud en guur.Jammer dat die anderen meiden weggaan.Maar nog een paar weekjes doorbijten voor dat Luuk komt ja ja met een rugzak.Geniet nog even van je werk met de kindjes want zij verdienen het.Ik ben zeer trots op jou en heb veel waardering voor wat jullie doen daar.Ga zodoor en pas goed op jezelf.Kus pap.

  • 11 Mei 2010 - 18:39

    Sara:

    wat cool dat je bent gesprongen. de foto's zagen er heel cool uit. met mij gaat het goed. ik moest vandaag een boekbespreking houden, was wel een beetje zenuwachtig maar heb een goedje gehaald. Vorige week ben ik met Lisa naar de stad geweest. Bij H&M en coolcat wat gekocht. Ben ook naar Duinrel geweest met dylan thijs en lisa en Hans. ben in de bank geweest en in de 8baan over de kop. niet zo eng als bungyjumpen maar wel spannend. En we zijn in het tikibad geweest.
    groetjes Sara

  • 11 Mei 2010 - 18:45

    Petra:

    dat je dat durft! ik krijg al de zenuwen van de foto's. Ja ja fear is temporary maar ik krijg op het hoogste punt van de 8baan al een hartaanval dus laat maar zitten. Hebben de foto's gezien, weer prachtig hoor. We zijn in de meivakantie naar het afrika museum in berg en dal geweest. Zat daar op het terras, bij de ronde hutjes en hoorde ik: oh soloso , dan wil ik best wel weer even terug. Dus blijf ervaren en genieten, super! straks komt Luuk. Heb gehoord met een enorme grote roze trolly... liefs Petra

  • 12 Mei 2010 - 21:12

    Marjolein:

    Hey Fay,

    Wat een super mooie en boeiende verslagen schrijf jij zeg. Het is erg mooi om je op deze manier te kunnen volgen. Lees iedere week met een smile je nieuwe verslag, maar had nog niet eerder de tijd gevonden even rustig een berichtje terug te doen.
    Maar wat een avonturen daar zeg. En dan die sprong. Jeetje, ik krijg al een knoop in mijn maag bij het idee, hihi.

    Het is wel fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt daar, alhoewel het natuurlijk te begrijpen is dat je de mensen en dingen van hier ook mist.

    Je zit nu zover weg, maar bent wel erg betrokken met het thuisfront:-) Erg bedankt voor je supermooie kaartje, voor de geboorte van Tygo. En die slofjes, echt helemaal geweldig!!! Hij moet nog wel even flink groeien, maar als het zover is, is ie er helemaal de blits mee.Nogmaals bedankt!! Als je weer terug bent kom je het kraambezoek nog maar even inhalen.

    Ik zie dat het inmiddels al een erg lang verhaal is geworden dus ik brei er een eind aan.
    Ik wil je vanaf hier nog een aantal mooie en leerzame weken toewensen.

    Liefs Marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Grabouw

Buitenland stage

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2010

home sweet home

14 Juli 2010

Een geweldig paar laatste weken!

27 Juni 2010

Week 1: Grabouw en omstreken

21 Juni 2010

Het weerzien

13 Juni 2010

Ayoba, Ayoba!!
Fay

Fay op robbeneiland!.. Cape town

Actief sinds 01 Dec. 2009
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 82927

Voorgaande reizen:

04 Februari 2010 - 19 Juli 2010

Buitenland stage

Landen bezocht: