Tijd van komen en gaan - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Fay Senhorst - WaarBenJij.nu Tijd van komen en gaan - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Fay Senhorst - WaarBenJij.nu

Tijd van komen en gaan

Door: webmaster: Fay

Blijf op de hoogte en volg Fay

16 Mei 2010 | Zuid-Afrika, Grabouw

Lieve allemaal,

Afgelopen week en de komende weken ben ik erg druk bezig voor school, en zal er minder tijd zijn voor allerlei spectaculaire avonturen, maar ook dat moet gebeuren;).. Ik wil alle zaken namelijk afgerond hebben voor 11 juni zodat ook ik kan genieten van het WK en vervolgens van de komst en reis van Luuk.
We hebben inmiddels gezorgd dat de tv in ons huis werkt, en al is dit met wat sneeuwbeeld, Sabc2 kunnen we ontvangen en daarmee dus de wedstrijden van het WK. De Olympische Spelen zijn geheel langs me heen gegaan, maar dat gaat me met het WK 2010 niet gebeuren;).
Op stage liep deze week alles op rolletjes, en ben ik druk met het afronden van het behandelplan voor Assi voor de Village of Hope. Bij de crèche ligt het doel om over 5 weken een activiteitenboek voor de leerkrachten af te hebben, zodat we ook nog iets ‘tastbaars’ achter kunnen laten. Voor het dak komen we echter nog 1800 euro tekort, en als Anton (burgemeester) niet met een flinke som geld over de brug komt, gaan we dat helaas niet kunnen financieren…
Ik heb zelf een flinke griep onder de leden, met een keelontsteking. Ik heb echter griepremmers en een kuurtje gekregen, en knap alweer enigszins op. Maarja hoe kan het toch anders als je zo op de tocht ligt dat het gewoon waait op je kamer, of misschien heb ik gewoon te hard gegild tijdens mijn bungyjump;)!
Woensdagavond zijn we even bij Karin langs geweest. Ze heeft toch besloten om vandaag(zondag) met haar ouders mee terug naar huis te vliegen. Haar herstel gaat nog maanden duren, en zij kan haar stage sowieso niet verder uitvoeren hier. Ook kunnen wij, als studenten vanwege onze stages, niet continu zorgen dat er iemand bij haar is, en daarom is het ook voor haar rust en herstel beter om terug naar Nederland te gaan.
Woensdag kwamen haar broer en zus echter aan, ook dit was gepland, huize Apple Creek wilde graag naar Bear and Barrel vanwege de verjaardag van Danike, en dus werden Margot, Sanne en ik ingeschakeld als oppascomité:P. Karin was redelijk fit en heeft de hele avond met ons gekletst, maar werd daarna wel erg moe. Toen broer en zus (beide zonder koffer!) samen met ouders arriveerde was de familie compleet en tijd voor ons om ook naar huis te gaan:).
Nadat ik donderdag de hele dag op bed heb gelegen heb ik me tegen half 3 toch maar opgepept, gedoucht en aangekleed. Linda, Heleen, Tanja en Manon hadden hun eindpresentatie over hun projecten. Voor alle studenten, supervisoren etc. en ja natuurlijk geheel in het Engels (Ik ben 31 mei aan de beurt;)).. Beide duo’s hadden het goed gedaan en kregen dan ook lovende woorden van hun begeleiders. Daarna thuis nog even opgefrist en vervolgens door met, nagenoeg, heel Grabouw voor hun afscheidsetentje bij Lady and the fig. Lekker gegeten, maar het blijft lastig voor de Afrikanen om voor zo’n grote groep in één keer het eten te verzorgen;)! Daarna nog een verjaardagsfeest, maar wegens mijn griep ben ik daarvoor afgehaakt en heb ik lekker mijn bedje opgezocht:)!
Vrijdag was een dag met twee gezichten. Ik had een halfjaar met Luuk en we hebben heel gezellig geskypt terwijl hij mijn verrassing uitpakte, die hij bij pap en mam thuis op had moeten halen;) Vervolgens was het afscheid nemen. De kamers van Linda en Heleen waren kaal, hun koffers stonden in de gang. Laatste keer even een broodje met ze eten, en toen werden ze door Paddy met de grote bus opgehaald. Margot, Sanne en ik zijn er vervolgens achteraan gereden en eenmaal daar, hadden zij hun koffers al ingecheckt. We besloten met zijn allen te gaan eten bij de Mug en Bean. Dit was erg lekker en gezellig:).
Toen was het moment daar. We zijn samen naar de douane gelopen en hebben daar afscheid van ze genomen. Het is heel gek hoeveel je in korte tijd samen hebt beleefd. Zoveel leuke dingen en andere ervaringen. We gaan elkaar in Nederland zeker nog terug zien (Winterswijk, Millingen en Beek zijn niet onoverbrugbaar:P) maar onze tijd samen in Afrika zit erop, en deze zal je ook nooit meer opnieuw meemaken. Er zijn dan ook de nodige traantjes (door mij en Heleen haha) gelaten, maar uiteindelijk hebben we ze uitgezwaaid. Ze zijn gelukkig veilig aangekomen en, zoals ik gehoord heb, verwelkomt door een heus comité met spandoeken en al;)
Hier gaat het leven gewoon door, druk gewerkt aan school. Gistermiddag even naar Summerset gegaan en daar heb ik voor 3 euro een geweldig paar rose pantoffels aangeschaft, en een oranje fleecedeken met mouwen. Wat een uitvinding die kan ik zelfs nog om tijdens de wedstrijd NEd-KAM hahaha:P. Tevens hebben we de handdoeken van Linda en Heleen gekregen en deze worden door mij al functioneel gebruikt. Ik heb namelijk aan de binnenkant tralies voor mijn raam, en die handdoeken heb ik er nu tussen gepropt precies voor de kieren en tochtgaten;)! Ook slaapt het heerlijk met twee dekbeden, thanks Lin!;)
Vanmiddag ook nog Karin uitgezwaaid op het vliegveld en hopen we dat ze in Nederland goed verder hersteld. De zon scheen lekker vandaag en dus hebben Margot en ik op de heenweg naar het vliegveld nog lekker een drankje gedaan op het terras bij Gordon’s Bay.
Zo is in 3 dagen de Grabouwgroep van 18 naar 13 studenten gereduceerd en is dat een flinke verandering. We wonen nog maar met zijn 3en in de Etzen, en Lin en Heleen dat is nu al stiller zonder jullie!!
Ik heb gister en eergisteravond de fotoboeken en schriftjes met lieve woorden er maar weer eens bij gepakt. Even kijken hoe het er ‘thuis’ ook alweer uitzag, en even leuke herinneringen ophalen aan de vriendinnen en familiefoto’s.

Lieve allemaal,
Dit was mijn update weer voor deze week.
Tot schrijfs,
Fay


  • 16 Mei 2010 - 16:09

    :

    Hey Fay,

    Ja.. zoals beloofd de eerste reactie vanuit Nederland.
    Daar gingen we dan, zomaar weer terug naar Nederland. Daar zit ik dan, in de huiskamer in Winterswijk, wel raar hoor, zonder jullie!!

    Ik heb net even je verhaaltje gelezen en de foto's bekeken. Wat sta ik er weer charming op:P.. haha!!
    Fijn om te horen dat mijn spullen goed gebruikt worden!!!

    Meid nog veel succes daar.. En we spreken elkaar snel weer!!

    Kus


  • 16 Mei 2010 - 16:19

    Luuk:

    Liefie!!
    Nog 5 weekjes:D
    Liefs

  • 16 Mei 2010 - 16:33

    Marieken :

    eeeeeeeeeeeey feetje,

    hopelijk knap je gauw weer op van de griep.
    denk maar zo beter nu dan als luuk er is.
    jammer dat je huisgenootjes weg zijn,en ja als je zo intensief met elkaar opterekt en verbonden bent met het zelfde doel voor ogen,doet dit afscheid pijn.maaaaaaaaar jij hoort bij de volgende club die terug komt.de kinderen zullen jullie dan heel erg gaan missen.

    morgen weer koor,
    tot volgende week en weet ik ga zondags jouw mails erg missen.

    lieve fay,tot mails,
    beterschap tot volgende week zondag,
    dikke knuff van
    marieken.

  • 16 Mei 2010 - 20:19

    Mama:

    hoe lieverd,
    Weer heleboel andere ervaringen deze week. Helaas, horen die er ook bij. Het lijkt me inderdaad raar om de mensen waar je een paar maanden intensief mee hebt doorgebracht nu weer vertrokken zijn. Je 2 huisgenootjes ( Linda en Heleen ) zorgde natuurlijk ook voor extra 'leven' in huize Etzen, dus dat zal je best als een stuk stiller ervaren. Het is nog een paar weekjes doorbikkelen en je op je studie richten en tussendoor natuurlijk wel ff kijken of je nog een leuke soap kunt volgen op SABC2 ( net zoals die Zimbabwees die we in The Aardvark in Addo deed). Het zou overigens erg jammer zijn als het dak niet gerepareerd werd van de creche. Wij hebben met onze eigen ogen gezien dat dit een eerste vereiste is om de boel binnen droog ( lees schimmelvrij ) te houden. Wie weet meiske zijn er nog nieuwe sponsors onder de trouwe lezers van jou site die de ontbrekende €1800,00 bij elkaar kunnen brengen. Hopelijk knap je deze week weer helemaal op en kan je nog genieten van een herfstzonnetje zodat als Luuk straks komt hij niet een stuk bruiner is dan jij....haha. Zal met dit weer hier in Nederland ook niet zo heel gauw gebeuren want dat is ook PET!!

    Ik eindig dit relaas weer met je in gedachten een ontzettende dikke dikke knuffel te geven met natuurlijke de nodige dikke kussen die ervoor nodig zijn om de Afrikaanse kou en het gemis van iedereen weer een beetje te verlichten.
    Doegies lieverd.

    Mama

  • 16 Mei 2010 - 20:34

    Pap:

    Hoi Fay,

    Het is een tijd van komen en gaan, en zo leer je nog meer op eigen benen te staan....( rijmt). Richt je de komende tijd maar op je studie want voordat je het weet staat Luuk al op het vliegveld van Cape Town en kan jullie reis beginnen. Zie dat je gauw weer helemasl opknaapt en pas goed op jezelf.
    Dikke kus van pap

  • 17 Mei 2010 - 05:55

    Dylan:

    eeeyy fay,

    volgens het verhaal te horen gaat daat alles goed behalve de keelonsteking
    hier gaat alles goed alleen pa dacht dat jack 2teken in zijn oor had en had alfred opghaald en die zij gwn dat het smeer was ik heb hier in een deuk gelegen

    en ik hoop dat alles 31mei voor jou goed gaat en voor mij (heb mijn EHBO examen)

  • 17 Mei 2010 - 06:44

    Jill:

    Hee fay,
    wat een mooi verhaal weer en wat vliegt de tijd! Nog vijf weken en Luuk is er! Wat zullen jullie een leuke tijd beleven=)

    Ik zit nu al weer in Utrecht heb vandaag een presentatie maar gelukkig niet in Engels haha! Ik heb medelijden met je..maar heb er vertrouwen in dat jij dat echt wel kunt!

    Vanavond ga ik naar de fam. Schoenaker voor het zusje van dirk, die viert verjaardag! Ook van Dirk krijg je de groetjes, hij is druk in de weer met zijn stage in het Slingeland! =)

    Hopelijk knap je een beetje op zodat je lekker aan school kunt en dat snel af hebt!
    Dikke X en spreek je snel,
    Hou je taaaaai!
    Kus jezus

  • 17 Mei 2010 - 08:27

    Trudy:

    Hoi Fay,
    Hier weer een berichtje uit het ja alweer regenachtig Nederland. Ik denk dat de zon pas weer gaat schijnen als jij terug komt. Als dat dan maar gebeurd tot oktober, dan is het ook goed. We hoorden al van Luuk dat je behoorlijk ziek bent geweest, maar nu toch wel weer een beetje opgeknapt(hopen we wel). Kun je de draad weer oppakken na het vertrek van de meiden, wat je kunt hechten aan elkaar hé, afscheid nemen is altijd moeilijk, maar daaruit blijkt wel dat jullie samen een mooie tijd hebben gehad. In mijn verbeelding gaat de tijd nu wel erg snel,terwijl ik zit te mailen denk ik: zondag is het nog maar 4 weken voordat Luuk vertrekt (wij gunnen het jullie zó). Even bikkelen nog en lekker voor school bezig zijn en dan met z'n tweetjes alleen maar leuke dingen doen. Fay ik stop ermee want we gaan planten kopen voor in de tuin, die zijn we aan het opknappen. Pas goed op jezelf en we tellen mee.
    Héél véél liefs Ton en Trudy.

  • 17 Mei 2010 - 13:06

    Maike:

    Heey!
    Leuk weer een verhaaltje :) Balen dat je ook nog iets voor school moet doen ;) mja hoort erbij.. En ziek zijn moet je niet daar doen dus wordt maar weer snel beter! :)
    xxies

  • 17 Mei 2010 - 13:08

    Maike:

    Drukte iets te snel op enter: nu staat er een spelfout ;) hahaha

  • 18 Mei 2010 - 07:21

    :

    Hoi Fay!

    Bedankt voor je reactie!:D
    Het is weer fijn om thuis te zijn, maar ook vreemd hoor! De is zo snel gegaan!
    Geniet er nog maar goed van en voor je het weet is Luuk er!

    Meid, ik ga je volgen en spreek je zeker weten!

    Liefs, Manon:)

  • 19 Mei 2010 - 18:01

    Heleen!:) :

    heeey meissie!!

    wat gek om mezelf vanuit Nederland hier op de foto te zien staan!
    Doet me meteen weer denken aan alle gezelligheid en lol die we gehad hebben in de Etzen!

    Ik mis jullie zeg!!!
    Maar om hier te zijn is ook weer heeeeeerlijk:D
    We meeten in nederland soon oke?!

    Geniet girl!!
    you can do it!!

    kussie Heleen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Grabouw

Buitenland stage

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2010

home sweet home

14 Juli 2010

Een geweldig paar laatste weken!

27 Juni 2010

Week 1: Grabouw en omstreken

21 Juni 2010

Het weerzien

13 Juni 2010

Ayoba, Ayoba!!
Fay

Fay op robbeneiland!.. Cape town

Actief sinds 01 Dec. 2009
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 82931

Voorgaande reizen:

04 Februari 2010 - 19 Juli 2010

Buitenland stage

Landen bezocht: