Wat ik later worden wil - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Fay Senhorst - WaarBenJij.nu Wat ik later worden wil - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Fay Senhorst - WaarBenJij.nu

Wat ik later worden wil

Door: webmaster: Fay

Blijf op de hoogte en volg Fay

23 Mei 2010 | Zuid-Afrika, Grabouw

Heej Lieve allemaal,

Daar ben ik dan weer met mijn zondagsstory;). Dit keer maar liefst op eerste Pinksterdag. Het was een heftig weekje. Ik heb behoorlijk moeten knallen voor school, maar ik heb het af!! Ik moet nu nog een aantal dingen voor half juni afronden, maar de druk is er in ieder geval een beetje af;) Ook moet ik heel erg wennen aan het feit dat er een aantal meiden weg zijn. Het is anders in Huize Etzen, en ook op andere momenten voel ik me soms wat minder prettig. Tevens is voor vele het avontuur in juni al afgelopen, en gaat het de laatste tijd dan ook veel over afscheid nemen en het afsluiten van het avontuur.
Mijn avontuur stopt 20 juni, dus dat betekend dat ik nog exact vier weekjes moet knallen, en dat gaat me lukken! Op 20 juni heb ik mijn stages afgesloten, mijn schoolwerk af en kan ik heerlijk genieten van Luuk en onze vakantie, jaja de reis is gepland!! Aan het eind ga ik dan alleen nog naar de stages terug om echt afscheid van mijn begeleidsters en de kindjes te nemen, en dan ga ik hoogst waarschijnlijk met een heel voldaan gevoel terug naar Nederland.
Het is een geweldig mooie week hier in Zuid-Afrika betreft het weer. Volgens de berichten van thuis bij jullie nu gelukkig ook! Na een paar weken van regen en kou hebben we deze week alleen maar zon gezien en temperaturen tussen de 22 en 28 graden. Het is ’s nachts wel wat koud en daarom heeft de zon tot een uur of 12 ’s middags wel de tijd nodig om goed op te warmen, maar dan is het echt heerlijk!
Op de Village of Hope ben ik met Assi weer druk geweest met het stimuleren van zijn motoriek en tevens was het erg druk. De zoon van Tim en Maz is terug met een voetbalteam: Team with a mission. Dit team is samengesteld uit jongens en meiden uit verschillende landen. Zij zijn nu in Grabouw om op alle scholen het WK alvast te openen door middel van sportdagen. Ook maken zij muziek met de kinderen. Tijdens het WK-programma wat er aan gaat komen in de vakantieperiode van de kids, helpen zij ook allemaal mee. Het hele team was dinsdag op de Village of Hope, zodat Aaron ook kon laten zien wat zijn ouders hier doen etc.
Dinsdagmiddag waren de werk mannetjes weer druk bezig in de Etzen op de ‘zolder’. Sanne was thuis en hoorde ineens een hels kabaal. Ze hadden op de zolder de geiser laten vallen, en door deze klap kwam bij ons in de keuken een stuk plafond naar beneden. Een hoop gips/kalk op de grond en een mega gat. De beste man zou de volgende dag terug komen om hem te maken, maar tot op heden is hij niet geweest;)
Op de crèche zien we veel vooruitgang bij de oudste en de jongste groep. De middelste groep heeft de hoeken even gebruikt, maar als we nu kijken legt ze alle spullen uit de hoeken weer op de tafeltjes, en zijn we in die zin weer terug bij af. Dit is wel erg frustrerend om te zien, maar we hebben al veel bereikt in de andere twee groepen. We gaan nog drie weekjes door, en mocht er momenteel bij de middelste groep niet meer in zitten, dan moeten de nieuwe studenten hier maar een doorstart mee maken. Bij de oudste groep heeft de leerkracht de kinderen flink aan het werk. Ze kleien, schilderen met vogelveren i.p.v. kwasten, knippen, kleuren en ze was woensdag zelfs bezig met een groepje in een zelf gecreëerde Discovery area. Ze leerde hier de kindjes hoe ze thee moesten maken. De kinderen mochten door steeds proeven, voelen: warm/koud, en ruiken aan de suiker en de structuur voelen. Uiteindelijk telde ze gezamenlijk het aantal bekers en mocht ieder kind een beetje zelfgemaakte thee proeven. Ik heb er erg van dit tafereel genoten. We hebben haar een paar handvaten gegeven omtrent de structuur in de klas. Het lijkt alsof haar kwaliteiten er nu pas uitkomen, want de activiteiten bedenkt ze op eigen initiatief. De kinderen leren eindelijk het een en ander, en als ik ze in de klas bezig zie voel ik me stiekem ook wel een beetje trots. Dit is maar mooi gelukt door middel van onze hulp en verrichte werk!
Vrijdag kwam Paddy eindelijk met een timmerman en zijn Margot en ik nog een aantal keren heen en weer gereden om de juiste schroeven en dergelijk te verzamelen. We zijn uiteindelijk weggegaan, omdat wij zelf weinig konden helpen en de mannen toch druk bezig waren. Van de week dus maar kijken naar het eindresultaat en kunnen we de schappen gaan inrichten en daarmee nog wat extra ruimte in de klas creëren.
Margot en ik zijn ’s middags nog even op pas geweest voor een outfit voor ons ‘Wat wil ik later worden”feest. Tja een moeilijke vraag die vele studenten bezig houdt. Ik moet zelf zeggen dat mijn opleiding in die zin breed is en dat ook ik nog niet exact weet welke richting ik op wil. Toch waren Margot en ik in ieder geval van mening dat we bejaard en dus oud wilde worden en besloten we voor de oma Look te gaan, compleet met krulspelden, parelketting, bril en ondergoed type=> TENT.
Na het eten, en het gezellig bellen met Luuk over onze reisbestemmingen. Ontzettend leuk die voorpret, en het stiekem alvast een beetje wegdromen;).. zijn we thuis allemaal begonnen met optutten en omkleden. De foto’s hieronder zullen de nodige resultaten en creaties showen, en iedereen had erg zijn best gedaan. Toch bereiken de meeste feestjes hier op zeker moment een sfeer waar ik me niet meer prettig bij voel, en heb ik ook iets eerder dan wat andere mensen mijn bed op gezocht.
Zaterdag lekker uitgeslapen, mijn schoolstuff verzonden, en vervolgens met een heel stel richting Country Club gegaan. Wat fanatiekelingen gingen tennissen maar ik heb heerlijk liggen zonnen met een paar andere langs de lijn;) ’s avonds had Gerard van de bear en barrel een braai voor ons geregeld. Buiten had hij tevens tv-schermen waarop wij eerste twee rugbywedstrijden konden kijken en vervolgens de finale van de Champions League. Wel leuk om alvast een beetje in de WK-stemming te komen!
Vandaag ben ik lekker naar ons privéstrand gegaan met Margot, Sanne en Ninke. Tot onze verbazing lag dit strand nu geheel vol rotsen en stenen, maar konden we nog mooi twee goede plekjes vinden om te liggen. Daarna lekker een pizza gegeten wel binnen, omdat de zon om half 6 toch echt onder is. Echt lekker om een zomers weekje in de winter te hebben;) Waarschijnlijk is het komende week alweer afgelopen met de pret, maar dan hebben we toch weer even kunnen genieten van het zonnetje!

Nog 28 dagen Lief! Stiekem streep ik nu toch echt de dagen weg;)!

Liefs en een dikke kus voor iedereen,
Ik mis jullie!

Xxx Faytje!

  • 23 Mei 2010 - 18:07

    Luuk:

    Over 4 weken ben ik er bijna!!!

  • 23 Mei 2010 - 18:24

    :

    Hey,

    Weer een super verhaal!! Wat een gat zeg, niet normaal!!

    Meid zet hem nog even op!!!

    Kus

  • 23 Mei 2010 - 19:41

    Jill:

    Hee Fay,

    Fijn om je stem even te horen =) En je weet de humor hier is nog steeds hetzelfde gebleven haha!

    Goed om te horen dat je werk daar echt al zichtbaar is en zal zijn! En idd zoals je ook al zegt in je verhaal, er komen ook weer nieuwe studenten die jouw werk voortzetten^^

    Nog even er tegen aan en dan zet papa ook weer een lekker kopje thee met suiker voor jou;)

    Maak er nog even wat van, en zoals ik bij de berichtjes al zie, is luuk over vier weekjes bij je =) Dan kan jullie avontuur beginnen!

    Dikke kus,
    Jezus


  • 23 Mei 2010 - 20:02

    Ida:

    Lieve Fay,

    Zoals gewoonlijk weer een te gaaf verhaal, wat knap dat je het zo goed alles kan verwoorden.
    Nou meid nog ff doorzetten en dan komt Luuk en kunnen jullie samen genieten van een welverdiende vakantie.

    Gr.Ida

  • 23 Mei 2010 - 20:54

    Gerard En Doedtie:


    Wij vinden jou een kanjer en zijn trots op jou!


  • 23 Mei 2010 - 21:16

    Mama:

    Hoi meis,
    weer een mooi verhaal van jou hand. Je begint je verhaal met 'wat ik later worden wil', maar volgens mij kunnen er een paar prachtige boeken van jou hand verschijnen, dus wellicht schrijfster!!!.Goed van je dat je je schoolwerk grotendeels afgerond hebt en je kunt focussen op je reis met Luuk. Ik ben wel jaloers hoor. Ik ben bezig om een 'vakantietje' te plannen met pap en Dylan, maar dat schiet niet echt op. Te weinig geld voor te grote plannen. Uiteindelijk lukt het me altijd wel weer....haha, dus we zien wel. Mooi om te lezen dat het op de creche ook goed gaat, behalve dan de tuusengroep maar dat wat je schrijft is al winst. Je zegt zelf vaak al is het maar een druppel op de gloeiende plaat en ik dank dat dit zo'n druppel is. We hebben vanavond nog lekker een poos met elkaar gebeld en dat is altijd fijn en voelt als vanouds. Over twee maanden ben je alweer thuis en heb je het grote avontuur alweer achter je gelaten. Geloof me dat zal wennen zijn. Ik hoop dat je ook nog even kan genietten van wat mooi weer. Hier is het waarschijnlijk morgen alweer afgelopen!!Geniet van de mooie en goede dingen en blijf bij jezelf. Je kan het, en het boodschappenlijstje voor de spulletjes die je nog voor me mee moert brengen is bijna klaar. O,ja papa heeft de 'doeken'al heel mooi gespannen en hebben ook al bijna een plekje in huis ( gaat sneller als bij op de creche...haha).
    Dikke dikke kus
    Mama

  • 24 Mei 2010 - 08:13

    Maike:

    Hee Faytje!!

    Goed om te zien dat je daar niet voor niks zo hard hebt gewerkt!! :)
    En wat jammer van jullie strandje zeg haha.. maar op de foto zag ik dat jullie daar nog steeds prima lagen te bakken in de zon ;) Eindelijk begint het hier dan ook beetje 'zomer' te worden.. :D Dus zorg maar dat je snel terug bent.. want winterweer is maar niks!
    En verven met veren: leuk! je moet er maar op komen :)
    En wat een gat joh! Je zou er ff onder hebben gestaan.. lekker gevaarlijk!
    En kan me voorstellen dat het wat moeilijker wordt nu iedereen vertrekt en weer naar de familie gaat en jij daar achterblijft en nog ff 4 weken moet doorbikkelen! Maar zet hem toch op want die sleur hier in Nederland is ook echt niet alles.. :( ;) Ga nog ff super genieten daar en let maar op die 4 weken vliegen voorbij! :) en dan kan je lekker aan je reis met Luuk beginnen!! :D Als je nog tijd hebt moet je maar ff kort op de mail zetten wat je gaat doen/ waar je heen gaat want ben wel heel benieuwd! (misschien had je dat al wel gedaan en ben ik het alweer vergeten, sorry als dat zo is ;) )
    Ben van plan om vandaag bikini te gaan kopen dus wens me succes: zou wel weer drama worden.. haha

    Jij nog veel succes, sterkte, genietse en feestse want je moet het maar zo bekijken wij zitten hier in nederland wel bij familie en vrienden maar we beleven echt niet van die avonturen als jij daar!!

    dikke kus en tot snel!! :D (nog 58 dagen tot je party!! :D)

  • 24 Mei 2010 - 08:49

    Heleen!:

    Heeey girl!!
    Wat een leuk verhaal weer:)
    en wat een super magische foto's... zo te zien was het: wat wil ik later worden feest erg leuk! Je zag er top uit granny;)

    Hahahah de geiser valt en er zit een dik gat in 'onze' keuken! Niet normaal joh!! Hoezo we wonen/woonden in een stevig huis:)

    meissiee!! Ik zie je heel snel thuis.. ik ben je verjaardagskado al aan het verzinnen... whahaha!!

    Dikke kus Heleen

  • 24 Mei 2010 - 11:26

    Papa:

    Hoi Oma Fay,

    Nog een paar weekjes doorbijten. Eenmaal thuis zit je zo weer in de sleur, dus genieten maar! Toch nog positief dat je nog mee maakt datvde schappen eindelijk opgehangen zijn, misschien kunnen ze nu aan het gat in het plafond beginnen. Ik ben hier aan mijn eigen aktie begonnen en dat is jou Luuk in conditie brengen....2x per week spinnen en misschien wel wat hoogte stages ( zal die vast leuk vinden )zodat hij in topconditie kan afreizen naar jou ( met z'n zware backpackers natuurlijk..Pas goed op jezelf, geniet!!
    Kus pap

  • 24 Mei 2010 - 11:58

    Marieken :

    hey die fay,

    als je weg gaat laat jij je sporen wel achter.
    jeetje wat een gat in dat plafon.
    gelukkig zat er niemand onder.geweldige foto's er weer bij.ja nog heel effe kom op het gaat jou lukken,de eind streep komt langzaam in zicht,maar weet het is dubbel de moeite waard geweest,wees trots op jezelf.echt heel super wat je doet en nu al bereikt hebt,ik doe het jou niet na.lieve fay tot gauw,lieve groetjes,
    ps ik houdt je plaats op het koor warm voor je.marieken.

  • 24 Mei 2010 - 20:44

    Henny:

    Hoi Fay

    Leuk om de verslagen van jou nog te lezen.
    Voor jou is het ook nog maar een paar weken.Voor je het weet zit je ook weer in Nederland. Gewoon weer in het dagelijkse ritme. Dus Fay geniet nog lekker van al die lieve kindjes.

    Groetjes Moeder van Tanja

  • 24 Mei 2010 - 22:37

    Trudy:

    Hoi Fay,

    Het is precies half één, jouw ouders zijn net weg. Was een hele gezellige avond en we hebben afgesproken om Luuk samen weg te brengen naar Schiphol.Lijkt ons gezellig om dit met z'n vieren te doen en er een fijne dag van te maken.Tjonge wat vliegt de tijd, zaterdag samen met Luuk al wat inkopen gedaan voor de vakantie die jullie daar samen gaan hebben, dan gaan wij nog naar Oostenrijk en dan is het bijna zover. Fay nog een paar weekjes bikkelen en de dingen afsluiten die je nog van plan bent, moet toch een goed gevoel geven dat je zo veel voor de kinderen hebt kunnen doen. Fay we gaan nu slapen , het is niet zo'n groot verhaal geworden maar van de week bellen we nog en wie weet schrijft Ton van de week ook nog een verhaaltje. Heel veel lieve groetjes van ons. Dikke kus.

  • 25 Mei 2010 - 21:23

    Josine:

    Vanuit een Starbucks in het drukke New York denk ik even aan je :)
    Mijn voeten zijn zo moe van het sight-seeing dat ik echt even moest gaan zitten. Heb mn ouders de straat op gestuurd. Zo maar even kijken of ze het gered hebben! Hier is het echt super, morgen vlieg ik al naar huis!
    Je kunt het meid :)
    xx

  • 25 Mei 2010 - 21:53

    Bertha:

    Je verhalen zal ik zeker gaan missen straks. Maar wat fijn allemaal dat het tot zover goed is gegaan en je alles op tijd zult gaan afronden. Om alles voor elkaar te krijgen is toch in praktijk heel moeilijk maar je hebt al meerdere stappen in de goede richting gemaakt en je kunt trots op jezelf zijn. Ik wens je nog heel veel succes en geniet er maar volop van want voordat je het weet sta je weer hier in Nederland. dikke kus B

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Grabouw

Buitenland stage

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2010

home sweet home

14 Juli 2010

Een geweldig paar laatste weken!

27 Juni 2010

Week 1: Grabouw en omstreken

21 Juni 2010

Het weerzien

13 Juni 2010

Ayoba, Ayoba!!
Fay

Fay op robbeneiland!.. Cape town

Actief sinds 01 Dec. 2009
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 82929

Voorgaande reizen:

04 Februari 2010 - 19 Juli 2010

Buitenland stage

Landen bezocht: